Langkau ke kandungan utama

Imaginasi, Hollywood dan angan-angan benar

Lintas langsung dari studio (?)






"Bila mereka temuramah saudara?"

Saya diam

"Bila masa pula masuk akhbar"

Saya diam juga.

"Cis..."

Saya senyum.

Hakikatnya, saya merealitikan angan-angan Hollywood kepada diri saya sendiri melalui video di atas. Klik video di atas untuk menonton.

Jika dahulu kita berkata wah kepada angan-angan Hollywood yang ditonton, tidak lama lagi lebih ramai pengguna internet dapat mencipta wah pada diri mereka sendiri. Inilah imaginasi yang kita bawa dahulu dari zaman kecil sehingga dewasa dengan angan-angan yang berubah mengikut berubahnya usia.



Dahulu ketika sekolah rendah, kita teruja mahu menjadi juruterbang jet yang macho dan bergaya seperti Tom Cruise (1986) dalam Top Gun.

Atau sekurang-kurangnya membawa kereta yang bercakap seperti Knight Rider yang dipandu oleh Micheal Knight lakonan David Hasselhoff.

Semakin berumur kita menyesuaikan angan-angan agar lebih logik dan boleh dicapai kerana berpijak pada bumi yang nyata?

Video di atas juga digunakan oleh mereka yang mengamalkan Kuasa Tarikan atau Law of Attraction. Visualisasi impian sehingga kelihatan benar.

Apa komen saudara mengenai video itu?

Nota: Mahu realisasikan impian sebagai penulis rencana di majalah dan akhbar? Klik di sini


Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

Ulasan

Puan Ainon Mohd. berkata…
Banyak pahala yang kita dapat apabila kita berangan-angan perkara baik.

Jika kita berangan-angan perkara tidak baik, tidak pula kita mendapat dosa.
Zamri Mohamad berkata…
Ya, saya cenderung bersetuju dengan pandangan Puan!

:D

Catatan popular daripada blog ini

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal Oleh Yusmairan Mat Yusoff Petikan Berita Harian MENJANGKAU usia 40 tahun membawa persepsi berbeza antara lelaki dan wanita. Bagi lelaki, menginjak usia berkenaan bagaikan baru saja memasuki permulaan hidup sebenar, semangat baru dan semakin matang. Wanita pula dikaitkan dengan perkara negatif dan musim saham mula menurun. Jika dilihat dari segi kematangan, perempuan lebih cepat matang berbanding lelaki. Ada gadis mula haid seawal sembilan tahun tetapi lelaki sesetengahnya sudah memasuki usia 17 tahun tetapi belum lagi mencapai tahap berkenaan. Bagi yang mempunyai anak lelaki dan perempuan mereka boleh melihat perkara yang sama. Baru berusia 11 tahun anak perempuan sudah pandai mengemas tempat tidur, mencuci pinggan mangkuk, membersihkan kawasan rumah tetapi lelaki tingkatan tiga pun masih ada yang tidak tahu membuatnya. Semua urusan khususnya pengurusan diri diserahkan sepenuhnya kepada ibu. Oleh sebab beberapa faktor itulah, kehidupan s

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .