Langkau ke kandungan utama

Seminar Pemasaran Internet untuk Perniagaan Kecil 2009 | Febuari 2009

Sempena Seminar Pemasaran Internet untuk Perniagaan Kecil di Malaysia

Kenali penyampai di seminar pada 7 Febuari 2009. Daftar hari ini untuk potongan pendaftar awal

Izwan Wahab adalah pemerhati dan penganalis pelbagai cabang internet yang boleh diaplikasikan terhadap perniagaan, khususnya pemasaran internet.

Pengalaman beliau sebagai salah seorang pendahulu dalam bidang ini membolehkan beliau mendapat kelebihan persaingan dengan pengamal pemasaran internet yang lain.

Kewujudan banyak laman web pemasaran internet yang baru telah memberi beliau peluang untuk membantu banyak pihak untuk lebih memahami dengan lebih mendalam akan dunia pemasaran internet ini.

Beliau lebih dikenali dikalangan pengamal pemasaran internet sebagai Ro.botys atau Robot, iaitu persona dalam talian beliau yang berasal daripada nama domain laman blog beliau Ro.botys.com.

Namun, kebolehan beliau bukanlah terletak pada pemasaran internet sahaja. Dengan pengalaman dan kemahiran yang meliputi pelbagai cabang perniagaan iaitu kejuruteraan, reka grafik, pembangunan laman web, pengaturcaraan dan sistem sekuriti, beliau menyumbang kemahiran beliau sebagai Pembangun Sistem Kreatif di sebuah syarikat tempatan.

  • Beliau banyak terlibat dengan pembangunan sistem berasaskan teknologi maklumat seperti laman web 2.0 seperti http://ro.botys.com, dan http://www.ultimanetworks.com.my,
  • Pembinaan sistem interaktif permainan video bersama Piramid Harapan Sdn Bhd,
  • Sistem permainan interaksi untuk Permodalan Nasional Berhad, Virtual Malaysia
  • Pembinaan sistem perniagaan yang menyeluruh (Total Business System) yang memerlukan integrasi pelbagai produk sumber terbuka dalam satu sistem.
  • Minat beliau kini adalah terhadap pembangunan penyelesaian perniagaan berasaskan sistem SMS.

Beliau kerap mengingatkan bahawa tiada perkara yang mudah dalam setiap perkara yang dilakukan. Namun, kejayaan adalah milik mereka yang tabah dalam usaha mereka.

Usaha yang sistematik dan konsisten akan membuahkan hasil. Dengan pola pemikiran sedemikian, beliau telah merancang banyak perkara untuk dikongsi bersama mereka yang mahu mendengar dan buku ini adalah langkah pertama beliau dalam usaha ini.

Beliau adalah pengasas bersama laman web kursusperniagaan.com yang menganjurkan bengkel dan seminar pemasaran, pembinaan laman web, pengurusan risiko dan penjenamaan perniagaan kecil. Dalam kursusperniagaan.com beliau adalah jurulatih pembinaan laman web dan SEO atau Search Engine Optimization.

Sertai Seminar Pemasaran Internet Perniagaan Kecil di Malaysia.

Apa yang bakal saya kuasai sepanjang seminar sehari ini?

Pada seminar bertarikh 7 Febuari 2009, lima orang jurulatih dan penceramah bisnes kecil akan menyampaikan lima pendedahan survival untuk perniagaan kecil.
  • Kaedah menulis iklan berkesan yang menjual di internet
  • Kaedah membina laman web mini dan menjadikan laman web dalam top-10 carian Google
  • Kaedah mengurus risiko bisnes kecil
  • Penjenamaan Bisnes Kecil
  • Pendedahan budaya kerja bisnes kecil oleh pemasar produk di Internet sepenuh masa, Adly Mukhtar yang membuat jualan pertama RM10,000 dalam tempoh sebulan pada umur 17 tahun.
Klik di sini http://www.kursusperniagaan.com

Ulasan

Unknown berkata…
Kening saya berkerut bukan kerana marah, tetapi cubaan membuat muka serius.

Serius saya katakn saya bukan seorang yang sangat serius! :)

Catatan popular daripada blog ini

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal Oleh Yusmairan Mat Yusoff Petikan Berita Harian MENJANGKAU usia 40 tahun membawa persepsi berbeza antara lelaki dan wanita. Bagi lelaki, menginjak usia berkenaan bagaikan baru saja memasuki permulaan hidup sebenar, semangat baru dan semakin matang. Wanita pula dikaitkan dengan perkara negatif dan musim saham mula menurun. Jika dilihat dari segi kematangan, perempuan lebih cepat matang berbanding lelaki. Ada gadis mula haid seawal sembilan tahun tetapi lelaki sesetengahnya sudah memasuki usia 17 tahun tetapi belum lagi mencapai tahap berkenaan. Bagi yang mempunyai anak lelaki dan perempuan mereka boleh melihat perkara yang sama. Baru berusia 11 tahun anak perempuan sudah pandai mengemas tempat tidur, mencuci pinggan mangkuk, membersihkan kawasan rumah tetapi lelaki tingkatan tiga pun masih ada yang tidak tahu membuatnya. Semua urusan khususnya pengurusan diri diserahkan sepenuhnya kepada ibu. Oleh sebab beberapa faktor itulah, kehidupan s

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .