Langkau ke kandungan utama

Kursus | Seminar Pemasaran Internet Perniagaan Kecil di Malaysia

Sempena Seminar Pemasaran Internet untuk Perniagaan Kecil di Malaysia

Kenali penyampai di seminar pada 7 Febuari 2009. Daftar hari ini untuk potongan pendaftar awal

Zamri Mohamad merupakan penyelidik bebas bagi sebuah konsultan dan jururunding bisnes kecil di Kuala Lumpur sejak awal tahun 2001 sehingga tahun 2005.

Dikenali sebagai penulis sepenuh masa di Malaysia. Pada peringkat awal beliau merupakan orang yang skeptik dan tidak percaya internet membantu mengembangkan bisnes. Pada beliau, "Internet hanya untuk mencari maklumat dan bersosial"

Kemudian beliau mencuba bagi membuktikan ia tidak berjaya.

Sebaliknya berlaku. Pada awalnya. beliau memilih produk orang lain sebagai eksperimen. Percubaan menjual buku Buat Duit Dengan Terbit Sendiri Buku terbitan MNZ Infobiz didapati terjual dalam Internet sehingga hari ini.

Anggapan awal beliau terbukti salah. Kejayaan percubaan beliau hari ini membawa kepada penghasilan tidak kurang daripada 13 laman web mini yang dihasilkan sendiri untuk produk berbeza milik beliau dan orang lain.

Pada November 2008, beliau melancarkan laman web mini untuk menjual buku Buat Duit dengan Ternak Ikan Keli. Sekali lagi, produk pilihan Zamri menjana pesanan buku setiap hari. Sedangkan ia dilancarkan dalam tempoh sebulan di internet.

Zamri Mohamad tidak pernah mendapat pendidikan khusus untuk membina laman web mini. Ini membuktikan pemasaran Internet untuk bisnes kecil boleh dilakukan secara mudah dan cepat oleh sesiapa sahaja.

Zamri Mohamad juga penulis buku terlaris Rahsia Bisnes Mamak terbitan PTS Professional yang diulang cetak dan menjadi tumpuan media di Malaysia dan Singapura. Zamri juga telah menghasilkan sepuluh buku yang terjual di rangkaian kedai buku seluruh negara dan secara Internet.

Terdahulu, beliau juga bertanggungjawab membina laman web kursusfrancais.com yang menjadi laman web rasmi kursus francais usahasama kolej antarabangsa DMDI milik kerajaan negeri Melaka dan Sprint Marketing Concept, sebuah konsultan perunding berdaftar di bawah PNS dan MARA.

Beliau pernah muncul di dalam akhbar dan majalah seperti Utusan Malaysia, KOSMO, Berita Harian, majalah I, Minda, Dewan Ekonomi, Dewan Bahasa, Pendidik dan menjadi kolumnis bagi majalah Dewan Siswa.

Beliau adalah pengasas bersama laman web kursusperniagaan.com yang menganjurkan bengkel dan seminar pemasaran, pembinaan laman web, pengurusan risiko dan penjenamaan perniagaan kecil. Dalam kursusperniagaan.com beliau adalah jurulatih penulisan skrip jualan dan memperkenalkan bisnes dalam internet.

Sertai Seminar Pemasaran Internet Perniagaan Kecil di Malaysia.

Apa yang bakal saya kuasai sepanjang seminar sehari ini?

Pada seminar bertarikh 7 Febuari 2009, lima orang jurulatih dan penceramah bisnes kecil akan menyampaikan lima pendedahan survival untuk perniagaan kecil.
  • Kaedah menulis iklan berkesan yang menjual di internet
  • Kaedah membina laman web mini dan menjadikan laman web dalam top-10 carian Google
  • Kaedah mengurus risiko bisnes kecil
  • Penjenamaan Bisnes Kecil
  • Pendedahan budaya kerja bisnes kecil oleh pemasar produk di Internet sepenuh masa, Adly Mukhtar yang membuat jualan pertama RM10,000 dalam tempoh sebulan pada umur 17 tahun.
Klik di sini http://www.kursusperniagaan.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal Oleh Yusmairan Mat Yusoff Petikan Berita Harian MENJANGKAU usia 40 tahun membawa persepsi berbeza antara lelaki dan wanita. Bagi lelaki, menginjak usia berkenaan bagaikan baru saja memasuki permulaan hidup sebenar, semangat baru dan semakin matang. Wanita pula dikaitkan dengan perkara negatif dan musim saham mula menurun. Jika dilihat dari segi kematangan, perempuan lebih cepat matang berbanding lelaki. Ada gadis mula haid seawal sembilan tahun tetapi lelaki sesetengahnya sudah memasuki usia 17 tahun tetapi belum lagi mencapai tahap berkenaan. Bagi yang mempunyai anak lelaki dan perempuan mereka boleh melihat perkara yang sama. Baru berusia 11 tahun anak perempuan sudah pandai mengemas tempat tidur, mencuci pinggan mangkuk, membersihkan kawasan rumah tetapi lelaki tingkatan tiga pun masih ada yang tidak tahu membuatnya. Semua urusan khususnya pengurusan diri diserahkan sepenuhnya kepada ibu. Oleh sebab beberapa faktor itulah, kehidupan s

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .