Langkau ke kandungan utama

Pesanan dari Tuan Wikipedia melalui United States Department of Education

Pesanan dari Tuan Wikipedia. Dipetik dari:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_unaccredited_institutions_of_higher_learning

Warning signs

Main articles: Diploma mill, school accreditation, and United States Department of Education

Not every unaccredited school is a diploma mill - all schools start out unaccredited. These are some of the warning signs which may indicate a diploma mill:

It lacks accreditation by a nationally recognized accrediting agency, especially if it is accredited by an accreditation mill; some such institutions may refer to themselves as being "fully accredited" on the basis of accreditation by an accreditation mill.

Words denoting a legal status such as "licensed", "state authorized" or "state-approved" are misused to suggest an equivalence to accreditation.

The address is a postal box or mail forwarding service.

Promotional literature contains grammatical and spelling errors, words in Latin, extravagant or pretentious language, and sample diplomas.

Degrees can be obtained within a few weeks or months from the time of enrollment, back-dating is possible.

Faculty members hold advanced degrees from the institution itself or similar organizations.

Academic credit is offered for life experience, and this features heavily in the selling points of the institution.

Tuition and fees are paid on a degree basis rather than on a per-semester, per-quarter or per-course basis.

Prospective students are encouraged to "enroll now" before tuition or fees are increased, or they qualify for a "fellowship", "scholarship" or "grant".

It has no library.

Doctoral theses and dissertations are not lodged with the Library of Congress or other national repository.

The school's website looks amateurish or unprofessionally made.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal Oleh Yusmairan Mat Yusoff Petikan Berita Harian MENJANGKAU usia 40 tahun membawa persepsi berbeza antara lelaki dan wanita. Bagi lelaki, menginjak usia berkenaan bagaikan baru saja memasuki permulaan hidup sebenar, semangat baru dan semakin matang. Wanita pula dikaitkan dengan perkara negatif dan musim saham mula menurun. Jika dilihat dari segi kematangan, perempuan lebih cepat matang berbanding lelaki. Ada gadis mula haid seawal sembilan tahun tetapi lelaki sesetengahnya sudah memasuki usia 17 tahun tetapi belum lagi mencapai tahap berkenaan. Bagi yang mempunyai anak lelaki dan perempuan mereka boleh melihat perkara yang sama. Baru berusia 11 tahun anak perempuan sudah pandai mengemas tempat tidur, mencuci pinggan mangkuk, membersihkan kawasan rumah tetapi lelaki tingkatan tiga pun masih ada yang tidak tahu membuatnya. Semua urusan khususnya pengurusan diri diserahkan sepenuhnya kepada ibu. Oleh sebab beberapa faktor itulah, kehidupan s

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .