Kuasa perkataan sentiasa wujud dalam penulisan mahu pun lisan.
Isu yang rancak diviralkan adalah sebuah video melibatkan Sharifah Zohra Jabeen Presiden Suara Wanita 1Malaysia dan KS Bawani, pelajar Universiti Utara Malaysia (UUM).
Mari kita keluar dari kerangka perdebatan isu mereka berdua. Kita melihat bagaimana perkataan ini menjadi medium pemasaran mesej yang berkesan.
Pemerhatian Gorila Marketing, impak perkataan listen dan viral pemasaran produk dan perkhidmatan.
(1) Nandos, "All animals got problem? Say what?? Let Nando's speak!" 6 hours ago 9,874 Share (2) Logitech, "Need we say more?!" 3 hours ago, 365 Share
(3) PTS Media Group, "Listen! Listen! When I speak, listen!" 2 hours ago, 23 share. Perkataan yang mempunyai impak diadun secara komersial.
Siapa bilang perkataan tidak ada impak?
Tetapi ia adalah impak yang sementara, tetapi cukup membuat orang mengenali jenama kita dalam waktu terhad itu.
Dunia buku juga terkesan jika adunan dan acuan yang digunakan betul.
"Would you like people to listen?" Klik, informasi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013
Ulasan