Langkau ke kandungan utama

Listen menjajah dunia produk dan perkhidmatan


Kuasa perkataan sentiasa wujud dalam penulisan mahu pun lisan.

Isu yang rancak diviralkan adalah sebuah video melibatkan Sharifah Zohra Jabeen Presiden Suara Wanita 1Malaysia dan KS Bawani, pelajar Universiti Utara Malaysia (UUM).

Mari kita keluar dari kerangka perdebatan isu mereka berdua. Kita melihat bagaimana perkataan ini menjadi medium pemasaran mesej yang berkesan.

Pemerhatian Gorila Marketing, impak perkataan listen dan viral pemasaran produk dan perkhidmatan.

(1) Nandos, "All animals got problem? Say what?? Let Nando's speak!" 6 hours ago 9,874 Share (2) Logitech, "Need we say more?!" 3 hours ago, 365 Share
(3) PTS Media Group, "Listen! Listen! When I speak, listen!" 2 hours ago, 23 share. Perkataan yang mempunyai impak diadun secara komersial.



Siapa bilang perkataan tidak ada impak?

Tetapi ia adalah impak yang sementara, tetapi cukup membuat orang mengenali jenama kita dalam waktu terhad itu.

Dunia buku juga terkesan jika adunan dan acuan yang digunakan betul.

"Would you like people to listen?" Klik, informasi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal

Dunia Lelaki: Lelaki lanjut usia bertambah gatal Oleh Yusmairan Mat Yusoff Petikan Berita Harian MENJANGKAU usia 40 tahun membawa persepsi berbeza antara lelaki dan wanita. Bagi lelaki, menginjak usia berkenaan bagaikan baru saja memasuki permulaan hidup sebenar, semangat baru dan semakin matang. Wanita pula dikaitkan dengan perkara negatif dan musim saham mula menurun. Jika dilihat dari segi kematangan, perempuan lebih cepat matang berbanding lelaki. Ada gadis mula haid seawal sembilan tahun tetapi lelaki sesetengahnya sudah memasuki usia 17 tahun tetapi belum lagi mencapai tahap berkenaan. Bagi yang mempunyai anak lelaki dan perempuan mereka boleh melihat perkara yang sama. Baru berusia 11 tahun anak perempuan sudah pandai mengemas tempat tidur, mencuci pinggan mangkuk, membersihkan kawasan rumah tetapi lelaki tingkatan tiga pun masih ada yang tidak tahu membuatnya. Semua urusan khususnya pengurusan diri diserahkan sepenuhnya kepada ibu. Oleh sebab beberapa faktor itulah, kehidupan s...