Sabtu, Ogos 15, 2009

Sekitar Majlis Tahlil | Penulis PTS | Ahmad Zafran Abdul Mutalib






"Atas dorongan Sifu supaya beliau membeli laptop, dengan izin ibunya beliau menjualkan motosikal tua yang dibelikan oleh arwah ayahnya sewaktu beliau masih menuntut, buat modal membeli laptop terpakai dengan harga RM800. Menggunakan laptop itulah beliau mula bersungguh-sungguh menghasilkan karya untuk PTS.

Buah hati saya ini seorang yang kuat membaca, baik budi bahasanya, sopan santun orangnya, mulia hatinya, baik pula agamanya, sentiasa mendirikan sembahyang waktunya.

Beliau telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya, sedangkan kita akan menyusul beliau dari belakang.

Moga-moga di syurga nanti kita semua, penulis dan Tim PTS, dapat berjumpa, saling ziarah menziarahi, berkat pahala yang terhimpun hasil titik peluh kita menghasilkan karya-karya yang memandaikan bangsa. Amin, ya Allah, Amin!'

Petikan dan bacaan lanjut di UNIKA

------

"Saya berjanji kepada diri bahawa saya akan hidup dan mati di dalam bidang penulisan ini. Ini bukan pilihan kedua lagi .Ini adalah pilihan yang satu. Saya tidak boleh berpaling lagi memandangkan usia saya juga sudah agak masak untuk merencanakan langkah yang seberani ini."

Petikan kata-kata allahyarham Ahmad Zafran

-------

Kepada Tuan dan Puan yang baru mendengar atau baru mengenali allahyarham Ahmad Zafran. Berikut merupakan pautan dalam entri terdahulu dalam blog ini sejak tahun 2006.

--------

Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates