Jumaat, Oktober 19, 2012

Apabila modul trainer menjadi surat cinta peserta


Pada tahun ini saya kerap menjalankan survey dalam setiap kursus organisasi dan individu dengan bertanya soalan yang mudah, "Mohon bertanya, di manakah modul Tuan dan Cik Puan berada selepas bengkel terdahulu?"

Mereka memandang sesama sendiri dan ketawa.

Inovasi modul bukan sahaja dari aspek pengisian malah pakejing dan fungsi modul selepas trainer tidak berada dalam kursus.



Pada tahun 2011, kami mencuba kaedah modul organik, kesanya, peserta menggunakan modul itu dan terus menulis sehingga setiap kali idea timbul mereka menconteng modul organik itu.

Pada tahun ini, saya sedang menguji modul TIP bagi melihat sejauh mana ia akan dibawa oleh peserta selepas bengkel.

Kerap saya berfikir, bagaimana modul akan terus dibawa dan tidak dibuang atau disimpan dalam kotak sahaja? Bagaimana saya dapat mengejar peserta meskipun saya jauh daripada mereka?

Sementara menantikan modul yang menjadi cara hidup hasil sentuhan Puan Bintu Azizul Zaisara selepas bengkel TAMRIN 'Sharpen The Saw', Menguasai Pemasaran menggunakan metod Gorila Marketing.

Ada sesiapa mahu menukarkan pengalaman menjadi karya. Marilah ke mari.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates