Khamis, Disember 08, 2011

Kursus Penulisan | Soalnya, adakah kita percaya?


Pada pagi ini saya mengenangkan cerita di bengkel penulisan rencana anjuran FINE Academy semalam.



Salah seorang peserta memberitahu dia pernah mengikuti kursus penulisan daripada seorang wartawan televisyen. Itu adalah kursus yang dihadirinya 20 tahun yang lalu.

Kemudian beliau hadir lagi sekali lagi apabila impian menulis yang belum tertunai kerana hambatan persoalan-persoalan yang tidak terjawab sehinggalah selepas kursus semalam.

Jabatan Pertanian Kedah pula merencanakan bengkel penulisan rencana. Pelbagai situasi dilalui sehinggakan ia mengambil masa dua tahun barulah kursus ini dapat diadakan. Walau apa pun, mereka tetap mahukan kursus ini meskipun mengambil masa.

Cerita-cerita mereka ini membuat saya terfikir. Baik individu mahu pun organisasi, sekiranya mereka mahukan mimpi mereka jadi benar, mereka lakukan apa sahaja sehingga memperolehinya.

Saya berfikir.

Sejauh mana saya memenuhi mimpi saya dan berusaha membantu memenuhi mimpi orang lain sama ada melalui kerjasama rakan sekutu FINE Academy mahu pun bersama tim kursuspenulisan.com

Saya mencuba asalkan dia percaya.




---


ZAMRI MOHAMAD merupakan penulis buku dan pengasas kursuspenulisan.com . Beliau juga merupakan trainer ideator, kreativiti dan inovasi. Hubungi melalui zamrimohamad@gmail.com bagi menghadiri kursus dan mengendalikan bengkel di lokasi cadangan.


0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates