Ahad, November 13, 2011

Tip kursuspenulisan.com | Rahsia Menambat Hati Pelanggan

Hari ini mengikuti bicara buku penulis tempatan, Mohd Fathuallah di MPH Wangsa Maju. Beliau berbicara mengenai buku Rahsia Menambat Hati Pelanggan terbitan Truewealth.





Bagaimana penulis ini menambat hati pendengar sehingga ke akhir program.

Beliau menumpukan isi presentasi dengan memecahkan isi kepada empat perkara iaitu berkaitan bisnes, pemasaran, jualan dan dorongan jualan. Mengulang semula di akhir presentasi adalah pendekatan pasak ingatan hadirin yang dilakukan.

Kekuatan beliau adalah ketika sesi soal jawab. Inilah kekuatan yang paling jelas selepas presentasinya. Kemampuan soal jawab ini diisi dalam empat keadaan.

Pertama, mengulang soalan sebagai kaedah mengesahkan semula soalan yang diajukan penonton.

Kedua, menggunakan representasi simbol menggantikan perkataan dalam menjelaskan perbandingan.

Ketiga, mengangkat jenama bisnes pelanggan yang juga hadirin program dalam sesi soalan. Beliau menulis nama perniagaan dan menjadikan pengaju soalan diikat mengikuti dan pada masa sama menjadi promosi kepada pengaju soalan sendiri.

Keempat, kemampuan menjalinkan soalan dengan maklumat yang relevan melalui fakta yang jelas dan padat. Lontaran balas yang energetik sifatnya.

Saranan kursuspenulisan.com | Berbaloi mengikuti bicara buku penulis ini dan momentum dapat kita perolehi melalui sesi soal jawab.


---


ZAMRI MOHAMAD merupakan penulis buku dan pengasas kursuspenulisan.com . Beliau juga merupakan trainer ideator, kreativiti dan inovasi. Hubungi melalui zamrimohamad@gmail.com bagi menghadiri kursus dan mengendalikan bengkel di lokasi cadangan.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates