Jumaat, Mac 04, 2011

Menulis dalam bahasa Melayu tidak bawa satu sen hasil pun

Ruang kerja saya di rumah kampung, Melaka



“Enam tahun lalu, mereka berkata menulis rencana dalam bahasa Melayu tidak membawa saya ke mana-mana. Kata mereka hasil penulisan saya tidak sesiapa membacanya. Mereka cuba meyakinkan saya menulis rencana tidak membawa apa-apa ganjaran."

Kata mereka, "Menulis dalam bahasa Melayu tidak bawa satu sen hasil pun."

Mereka berkata saya buang masa. Mereka ketawa. 

Tetapi apabila saya menulis....

Adakah kita pernah melalui situasi sebegini. Ingin dan berminat untuk menulis namun disekat oleh mereka yang tidak menyokong impian kita?

Adakah kita pernah menghadapi situasi tidak yakin diri untuk menulis artikel atau rencana yang mampu menarik minat editor bagi diterbitkan di ruangan akhbar dan majalah mereka?

Daripada tempoh masa di atas kita kaji pula

Bila kali pertama kita mula menulis artikel dan ia tersiar di mana-mana ruangan rencana dalam akhbar ataupun majalah?
Bila kali pertama kita mula mendapat pendapatan hasil daripada penulisan sendiri?

Adakah Tuan Puan mahu untuk menguasai teknik dan kemahiran penulisan rencana secara professional, mudah dan praktikal?
Di sekolah dan pejabat tidak mungkin memberikan kaedah dan tekniknya.

Insya Allah pada 11 sehingga 13 Mac 2011 ini bertempat di biliktraining.com, saya akan dedahkan satu persatu kaedah dan caranya.

Bawa komputer riba masing-masing kerana ada bonus ingin saya berikan kepada semua.


Saya juga menerima jemputan organisasi kerajaan dan swasta. Jemputan melalui latihan@akademipenulis.com

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates