Selasa, Mac 29, 2011

Cacat pen kerana komputer, cacat orang kerana alatnya

"Saya tidak ada komputer sendiri, maka saya tidak boleh menulis."

Nanti dahulu, gunakan formula mulakan dengan apa di tangan.

Bukan alat yang canggih menjadikan kita penulis yang tersiar rencana di akhbar dan majalah.



  • Pada tahun 1997, saya menggunakan mesin taip sebagaimana kita dapat lihat di atas.
  • Pada tahun 2001 saya gunakan komputer di 'lab' universiti setiap petang. Sepanjang tiga tahun saya menumpang komputer rakan kerana harga mahal ketika itu.
  • Kemudian membeli komputer terpakai berharga RM200 yang selalu padam.

Sehinggalah memiliki komputer sendiri hasil daripada penulisan.

Jika kita tidak bermula kerana tidak alat, kita tidak akan bermula

----

Sejak tiga tahun diperkenalkan atas permintaan ramai, bengkel ini telah melahirkan barisan penulis bebas akhbar dan majalah. Meskipun ada sebahagian daripada mereka tidak pernah menulis untuk media sebelum ini. Bengkel ini diadakan hanya apabila ada kekosongan tarikh sahaja. Informasi mengenai kisah alumni yang mendapat inspirasi berkarya dan bengkel klik di sini.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates