Sekitar bengkel iklan jualan. Koleksi foto klik di sini
Tahukah saya?
Iklan produk berserta harga menarik 20 peratus perhatian pelanggan agar terus membaca berbanding iklan produk sahaja.
Selama 50 tahun kajian dibuat. Kaedah 'fear tactics' digunakan melalui empat tahap bagi mencipta jualan. Kementerian Kesihatan pun menggunakan kaedah ini dalam iklan jualan 'mesej kesihatan' mereka. Cuma jika caranya tidak betul, pelanggan akan lumpuh?
Retail Therapy adalah cara memenuhi mood dengan membeli belah. Perkataan ini digunakan pada tahun 1980-an. Pembelian dalam situasi 'retail therapy' bertujuan mahu mengisi emosi. Pengiklan mengenalpasti hal ini dan menggunakan kaedah Ego Morphing.
Kami mendapati pengiklanan Jus Tok Guru juga memenuhi kaedah Ego Morphing pembeli.
British Airways dan Air Asia menggunakan kaedah "Satu gerabak satu suara" bagi menarik perhatian ramai memilih bisnes mereka. Ini juga digunkan dalam kempen 1 Malaysia berbanding Islam Hadhari.
------
Sekitar Kuala Lumpur
Insya Allah pada 5 dan 6 Februari ini merupakan bengkel Blog Shop. Mereka yang tidak mempunyai blog dan merancang berniaga dengan blog dapat sertai, hanya klik di sini
Insya Allah pada 19 Februari, Mega Seminar Jana Wang dengan Menulis akan dianjurkan melibatkan tiga pengamal industri buku popular. Tiga rahsia besar dibongkarkan. Klik di sini
Kepada jabatan kerajaan dan swasta yang ingin menganjurkan bengkel penulisan buletin, rencana dan berita bagi meningkatkan imej jabatan dapat berhubung denganlatihan@akademipenulis.com hari ini.
Para peniaga yang mahu mempelajari seni mencari, menggaji dan mengekalkan pekerja, satu bengkel tiga jam akan diadakan pada 26 Februari 2011. Klik di sini
Ulasan