Langkau ke kandungan utama

Iklan kita sama ada terjual, tergadai atau terkandas


Sekitar bengkel iklan jualan. Koleksi foto klik di sini


Tahukah saya?

Iklan produk berserta harga menarik 20 peratus perhatian pelanggan agar terus membaca berbanding iklan produk sahaja.

Selama 50 tahun kajian dibuat. Kaedah 'fear tactics' digunakan melalui empat tahap bagi mencipta jualan. Kementerian Kesihatan pun menggunakan kaedah ini dalam iklan jualan 'mesej kesihatan' mereka. Cuma jika caranya tidak betul, pelanggan akan lumpuh?


Retail Therapy adalah cara memenuhi mood dengan membeli belah. Perkataan ini digunakan pada tahun 1980-an. Pembelian dalam situasi 'retail therapy' bertujuan mahu mengisi emosi. Pengiklan mengenalpasti hal ini dan menggunakan kaedah Ego Morphing.

Kami mendapati pengiklanan Jus Tok Guru juga memenuhi kaedah Ego Morphing pembeli.


British Airways dan Air Asia menggunakan kaedah "Satu gerabak satu suara" bagi menarik perhatian ramai memilih bisnes mereka. Ini juga digunkan dalam kempen 1 Malaysia berbanding Islam Hadhari.



------

Sekitar Kuala Lumpur

Insya Allah pada 5 dan 6 Februari ini merupakan bengkel Blog Shop. Mereka yang tidak mempunyai blog dan merancang berniaga dengan blog dapat sertai, hanya klik di sini

Insya Allah pada 19 Februari, Mega Seminar Jana Wang dengan Menulis akan dianjurkan melibatkan tiga pengamal industri buku popular. Tiga rahsia besar dibongkarkan. Klik di sini

Kepada jabatan kerajaan dan swasta yang ingin menganjurkan bengkel penulisan buletin, rencana dan berita bagi meningkatkan imej jabatan dapat berhubung denganlatihan@akademipenulis.com hari ini.

Para peniaga yang mahu mempelajari seni mencari, menggaji dan mengekalkan pekerja, satu bengkel tiga jam akan diadakan pada 26 Februari 2011. Klik di sini


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Benarkah hantu mengekori penulis berbanding pembaca?

Membuang 'hantu' yang membuat kita tidak menulis buku dan tidak berusaha membawa proposal kepada penerbit. Lakukan formula ABCDE penulis ini terlebih dahulu. Gantikan ayat yang berada dalam fikiran. Tik-tok kita menghampiri Konvensyen Mini Penulisan pada 20 Julai 2013. Mahu tahu siapa penulis akan turun padang? Mohon klik di sini
Zamri Mohamad adalah penulis 20 buah buku , jurulatih penulis bebas  di kursuspenulisan.com , perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi .

Atiqah Rahman benar-benar mahu melihat penulis dalam diri saudara

Assalamualaikum wbt Kepada yang membaca maklumat ini, saya mendoakan semua dalam keadaan gembira, dihujani kejutan kebaikan dari segenap sudut dan ceria di tempat bertugas dan bersama keluarga. Amin ya Allah. Tuan dan Cik Puan yang dimuliakan Allah Izinkan saya memperkenalkan diri, saya Atiqah Rahman dari  kursuspenulisan.com . Mulai 15 Mei 2013 saya akan menguruskan keperluan bakal peserta bengkel penulisan pada sesi akan datang. Tugas saya adalah memastikan saya membantu Tuan dan Cik Puan ke arah sukses dalam dunia penulisan. Maklumat demi maklumat akan diberikan dari masa ke semasa. a Pada hari ini saya akan memberikan beberapa maklumat berdasarkan respon yang diberikan melalui emel. (1)  "Bilakah kursus yang akan datang? Lama kami menunggu dan tidak sabar mahu hadir." Setiap kursus mempunyai tarikh yang berbeza. Disebabkan kursuspenulisan.com mengendalikan kursus hujung minggu sahaja. Maka tarikh yang diberikan kami adalah tarikh yang sangat penting...