Sabtu, Januari 22, 2011

Ibu bapa resah tidak ada buku fantasi mesra Tauhid


Cik Puan ini pun leka membaca buku Kembara Lima Putera, Mencari Pohon Emas. Bacaan untuk adik, anak dan abang serta kakak yang mencari buku fantasi mesra tauhid.


Seorang lagi peserta membelek buku Kembara Lima Putera, Mencari Pohon Emas terbitan PTS ONE di Bengkel Penulisan Risalah Isu Sosial JAKIM. Jika yang dewasa leka membaca, Insya Allah, kanak-kanak pun sudi membacanya.


Tuan Arrahman membelek buku Kembara Lima Putera di Bengkel Penulisan Risalah Isu Sosial JAKIM.


Ustazah Hazlin membacabuku Kembara Lima Putera yang menggunakan teknik Surah Yusof dan Interteks.

Jika yang dewasa membelek sehelai demi sehelai, yang kecil membaca sepatah demi sepatah. Itulah kekuatan karya Fantasi Tauhid, Kembara Lima Putera; Mencari Pohon Emas


Apa itu Kembara Lima Putera; Mencari Pohon Emas?

Kembara Lima Putera adalah usaha kita memperkenalkan tauhid seawal usia. Sokongan ibu bapa memiliki buku ini mendorong kami menghasilkan lebih banyak buku pengganti Rapunzel, Cindirella, Snow White dan seribu satu fantasi barat kepada yang bersifat mesra tauhid dan mesra syariah.

Dapatkan di rangkaian kedai buku POPULAR, MPH dan kedai-kedai buku berhampiran.


Harga: RM 25.00 / RM 28.00
ISBN-13: 978-967-5406-36-2
Tarikh Terbit: 13 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 160
Kategori: Kanak-Kanak, Illustrasi
Penerbit: PTS One Sdn Bhd

Bab 1: Petanda Pengembaraan
Bab 2: Titah Terlaksana
Bab 3: Pengembaraan Putera Indera
Bab 4: Pengembaraan Putera Amru Asyraf
Bab 5: Pengembaraan Putera Amir Arsalan
Bab 6: Pengembaraan Alam Shah
Bab 7: Pengembaraan Putera Aliman
Bab 8: Pertemuan Semula


Buku Sastera Awal Remaja yang Ditulis dengan Menggunakan Teori Interteks

Buku Mencari Pohon Emas adalah contoh baik bagaimana sebuah karya untuk bacaan kanak-kanak ditulis dengan menggunakan teori sastera yang disebut 'teori intertekstual'.

Buku ini dihasilkan oleh 5 orang penulis muda yang mengikuti kursus teori interteks dalam siri kursus penulisan PTS.

Mereka kemudian menubuhkan kumpulan lalu duduk merancang projek menghasilkan karya sastera kanak-kanak dalam siri kembara lima orang putera raja.

Perancangan itu dibuat secara sangat detail, daripada konsep produknya, teks-teks yang dijadikan sumber interteks, jalan ceritanya sehingga kepada desain pakaian kelima-lima putera itu, semuanya ditetapkan terlebih dahulu sebelum proses penulisannya dimulakan.

Kertas proposal projek ini kemudian dihantar kepada PTS One Sdn Bhd bagi penilaian dan seterusnya kelulusan. Hanya selepas pihak PTS berpuas hati lalu meluluskannya barulah ia dituliskan.

Diramalkan siri ini berpotensi menjadi siri yang evergreen dalam pustaka khazanah sastera kanak-kanak kerana sejak awal-awal lagi ia dirancang supaya dapat menjadi karya evergreen.





------

Sekitar Kuala Lumpur

Insya Allah pada 5 dan 6 Februari ini merupakan bengkel Blog Shop. Mereka yang tidak mempunyai blog dan merancang berniaga dengan blog dapat sertai, hanya klik di sini

Insya Allah pada 19 Februari, Mega Seminar Jana Wang dengan Menulis akan dianjurkan melibatkan tiga pengamal industri buku popular. Tiga rahsia besar dibongkarkan. Klik di sini

Kepada jabatan kerajaan dan swasta yang ingin menganjurkan bengkel penulisan buletin, rencana dan berita bagi meningkatkan imej jabatan dapat berhubung melaluilatihan@akademipenulis.com hari ini.

Para peniaga yang mahu mempelajari seni mencari, menggaji dan mengekalkan pekerja, satu bengkel tiga jam akan diadakan pada 26 Februari 2011. Klik di sini

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates