Rabu, November 03, 2010

Tolak dan tarik, magnet kutub selatan



Macam-macam.

Dua bulan lalu saya menolak jemputan LHDN bagi mengendalikan latihan pidato untuk pertandingan antara kementerian. Saya berikan kepada seorang rakan yang dikenali sebagai pemidato sebelum ini.

Dua bulan selepas itu, abang saya pula terlibat dalam pertandingan pidato untuk Piala Gabenor Bank Negara. Tidak tahulah idea apa yang saya beri kepada beliau sepanjang interaksi kami. Masuk sehingga pertandingan akhir pula.

Keputusan adalah pada 13 November 2010. Patutlah mentor saya, Puan Ainon Mohd marah apabila saya menolak tawaran latihan untuk kementerian itu dua bulan lalu. Adakah saya perlu terlibat dalam training ini pula?

Hidup berakal, mati beriman
Kurang iman , fasiklah diri,
Ilmu dihati, menjadi teman
Segala diserap , diberi erti

Kredit pantun: Tuan Zulkefli Mohamad


----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates