Rabu, November 03, 2010

Melihat, membaca, mempelajari dan mencuba

Apabila Prof bermula di hadapan, beliau tidak duduk selama bengkel berjalan sejak awal pagi hingga bengkel ditangguhkan. Kata Prof, selama menjadi pendidik beliau tidak duduk apabila menyampaikan ilmu.

Kata Prof, "Dalam mengurus mesyuarat. Tun Ahmad Sarji antara tokoh yang mengurus mesyuarat secara efektif. Keberkesanan mesyuarat diukur bukan melalui berapa lama dan berapa kali mesyuarat dibuat. Tetapi berapa banyak keputusan diambil dan dilaksanakan. Tun Ahmad Sarji memenuhi kriteria ini."

Nota: Latihan ini adalah satu teknik mengurus mesyuarat dengan mengurus gaya berfikir.



Sebahagian daripada proses pembelajaran. Melihat dan belajar bagaimana Prof Emeritus Abdullah Hassan mengendalikan bengkel Pemikiran Kreatif untuk Kerjaya bagi pegawai atasan, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Putrajaya.


----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates