Rabu, September 22, 2010

Adakah musim memberi kesan kepada penulisan?


Assalamualaikum

Buat Tuan dan Cik Puan yang dihormati dan dimuliakan.

Mudah-mudahan diberikan kesihatan dan dikurniakan kelapangan dalam urusan seharian. Juga dibukakan pintu berkat dan kasih sayang kepada yang membaca emel ini.

Ketika ini saya sedang bersiap sedia bagi mengendalikan bengkel pada 2 Oktober ini. Satu bengkel yang akan diadakan bagi memberi tip-tip penulisan kepada peserta.

Ketika sedang membuat persiapan bengkel. Saya membuka salah satu akhbar online KOSMO. Sebuah berita menarik perhatian saya. Tajuknya, Sambutan raya ibu tunggal. Klik di sini http://bit.ly/9HyH0O

Apa yang menarik perhatian saya mengenai berita ini. Adakah isinya?

Tidak!

Ia berkaitan dengan teknik menyusun jadual penulisan bermusim yang pernah saya dedahkan kepada peserta bengkel penulisan rencana di sini dahulu.

Bagaimana penulis professional mencipta jadual bermusim agar mereka dapat menyiapkan artikel yang sama berkali-kali dan muncul dalam majalah atau akhbar berkali-kali.

Musim raya adalah situasi berulang. Soalan saya, apakah bank artikel yang ingin dihasilkan agar kita hanya perlu menyediakan cukup sekali tetapi dapat dijana berkali-kali?

Perkara itu akan didedahkan sekali lagi pada 2 Oktober. Selepas itu masing-masing masukkan dalam fail sulit ya. Kita-kita sahaja gunakan strategi ini.

----

Bengkel penulisan rencana untuk orang yang sibuk akan dijalankan pada 2 Oktober 2010. Ketahui kaedah Penulis, Penulisan dan Pemasaran karya. Ingin turut serta? Layari kursuspenulisan.com hari ini dan ikuti langkah demi langkah di akhir web.

---

Bengkel Hujung Minggu | Penulisan Rencana Akhbar dan Majalah
Lokasi:Streetsmart Solution 11-2, Jalan Wangsa Setia 3, Wangsa Melawati, 53300 Kuala Lumpur Malaysia
Masa:9:30AM Sabtu, 2 October 2010

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates