Sabtu, Jun 05, 2010

Perniagaan Internet dengan blog shop pilihan peniaga





Syukur kepada Allah kerana dibukakan hati kita terhadap ilmu baru. Mudah-mudahan dapat kita manfaatkan ilmu yang diberikan oleh Allah sebagai usaha meningkatkan cara hidup kita.

Bercerita mengenai ilmu, saya terdorong berkongsi kepada pembaca mengenai salah satu bengkel yang dikendalikan pada bulan ini. Ilmu menjual melalui blog kelihatan sudah mendapat momentum yang tinggi baik dari segi penerimaan dan kesedaran.

Sebelum buku mengenai bisnes melalui blog atau blog shop ditulis, saya telah mengendalikan bengkel blog shop, dengan tema mulakan apa di tangan. Iaitu menjalankan bisnes bukan dengan meminjam tetapi gunakan apa yang ada terlebih dahulu bermodalkan blog.

Dengan izin Tuhan, bengkel ini benar-benar mendapat impak baik dari segi penyertaan dan permintaan, termasuklah jemputan institusi. Ini menunjukkan trend yang positif.

Saya mengendalikan bengkel perniagaan internet menggunakan blog shop kerana masih ada mereka yang tidak dapat menguasai skil membina web bagi menjual produk. Ini berkemungkinan bahasa HTML dilihat seperti satu bahasa asing dari negara asing. Bahasa di luar bumi.

Dahulu apabila disebut blog shop, orang ketawa kerana dilihat sebagai tidak professional dan tidak ada ciri-ciri kredibiliti bisnes sebenar. Itu kata orang, bukan kata orang bisnes.

Orang bisnes melihat ia adalah peluang. Iaitu menguasai sistem yang mudah untuk dijadikan medium promosi produk dan perkhidmatan. Selagi mana ia dapat menarik pelanggan dan membawa jualan, sistem itu memenuhi kehendak peniaga.

Selepas membawa lebih daripada lima siri bengkel blog shop, kelihatan kaedah blog shop diterima ramai. Bukan sahaja mudah, ia mesra masa peniaga yang sibuk mengurus mencari stok, mengira stok, mengambil pesanan dan membuat penghantaran.

Kaedah blog shop mengambil kira kesibukan peniaga.



Inilah bengkel blog shop pada hujung minggu paling aktif di Kuala Lumpur. Informasi mohon klik di sini

----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates