Isnin, Jun 07, 2010

Wahai pembaca buku Melayu, sudikah kita mencipta perubahan ini?

Sedang menghantar emel kepada MPH Alahai! Mutiara Minda. Selesai membaca majalah Mutiara Minda yang diterbitkan MPH. Majoriti adalah mereka yang menyokong dan menyertai Baca@LRT. Syukur, inilah sumbangan rakan-rakan kita di Baca@LRT dalam usaha memandaikan bangsa.

Majalah Mutiara Minda kini di rangkaian kedai buku MPH. Sumbangan karya oleh para penyokong Baca@LRT juga dipaparkan dalam edisi kali ini.


Paparan karya Tuan Ahmad Fedtri Yahya di majalah Mutiara Minda. Terbitan rangkaian kedai buku MPH. Mudah didapati di rangkaian kedai buku MPH. Tanyakan sahaja di kaunter pembayaran. Insya Allah ada. Selepas ini, dengan izin Allah, dari rencana menjadi buku

Antara ulasan buku yang ditulis oleh penyokong Baca@... yang turut serta dalam Baca@LRT, aktiviti membaca secara spontan di LRT. Muncul dalam majalah Mutiara Minda terbitan MPH. Tahniah kepada anda yang menyokong Baca@LRT


Sekiranya kita tanya apa yang diusahakan bagi memberi tujahan kepada industri buku bahasa kebangsaan. Apakah sumbangan yang paling kecil dapat kita usahakan.

Majalah Mutiara Minda diusahakan bagi mengangkat buku-buku dalam bahasa Melayu. Usaha menerbitkan sudah dibuat, dapatkan senaskhah yang harganya cuma RM3.00 di kaunter pembayaran rangkaian kedai buku MPH.

Ketika mana saudara mendapatkan majalah ini di MPH, sekumpulan pembaca sedang membina web Mutiara Minda. Ini adalah usaha menyokong penerbitan majalah ini agar mendapat sambutan ramai.

Bayaran kepada kumpulan pembaca ini?

Mereka tidak menerima apa-apa bayaran. Mereka mahukan majalah ini naik dan menjadi suara rasmi berwajah komersial bagi industri buku bahasa Melayu.

Jika majalah ini mendapat sambutan, maka ia juga memberi kesan kepada industri buku melalui barisan judul buku baru dalam bahasa Melayu di kedai-kedai buku.

Sudikah kita mencipta perubahan ini?

Sekira saudara merupakan ahli berdaftar MPH, tunjukkan kad dan majalah akan diberikan percuma.



----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates