Isnin, Jun 07, 2010

Cerita peserta bengkel Blog Shop. Pecutan pertama






Apabila peserta menunjukkan momentum yang tinggi, saya pun terkesan sama. Bengkel sepatutnya tamat jam satu, tamat hampir jam empat petang! Enam orang peserta terdiri daripada peniaga kecil dari Selangor, Kuala Lumpur dan Johor. Buku akan diterbitkan tidak lama lagi.

Saya bertanyakan kepada peserta datang dari Johor. Jawab mereka, "Kami bertolak awal pagi. Suami yang memandu membawa kami dan anak-anak ke sini." Selepas bengkel mereka bertolak pulang semula ke Johor.

Mudah-mudahan dengan usaha mereka, berkati perjalanan jauh mereka ini. Kurnia dan limpahkan rezeki yang halal kepada keluarga ini melalui apa yang diusahakan pada hari ini.

Salah seorang peserta dalam kumpulan hari ini adalah jiran bisnes saya. Iaitu perniagaan beliau terletak di hujung blok bangunan kedai di hadapan kami. Beliau mendapat maklumat daripada internet mengenai bengkel blog shop. Hari ini kami berjumpa buat pertama kali. Beliau adalah usahanita yang membeli bangunan empat tingkat di sini yang dijadikan pusat rawatan kecantikan wanita CTSB.

Katanya kos pengiklanan ditetapkan majalah dan akhbar sudah naik tiga kali ganda, alternatif melalui internet adalah antara yang diusahakan.

Antara perniagaan yang diusahakan oleh para peniaga kecil yang menyertai coaching perniagaan internet blog shop hujung minggu paling aktif di Kuala Lumpur klik di sini.

1. Pes Mee Bandung Johor
2. Kek, candy dan muffin
3. Beg tangan wanita berkualiti.
4. Produk terapi aroma Cleophatra
5. Herba untuk ibu selepas bersalin
6. Ubat kutu untuk ibu yang menghadapi masalah anak-anak yang berkutu. Biasanya apabila dihantar ke taska dan pusat asuhan.

Ada sesiapa mahu membeli produk boleh tinggalkan komen di blog atau pada nota di Facebook bagi entri ini, saya akan maklumkan kepada mereka sementara blog shop dibuat.

Kelas seterusnya adalah pada Julai ini. Informasi di sini.



----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates