Selasa, Februari 16, 2010

Berlaku sekali sahaja dalam sejarah kursus penulisan

Info sisipan




Buku tulisan Zamri Mohamad diterbitkan di bawah anak syarikat PTS iaitu PTS Millenia,PTS Professional, PTS One. Antara anak syarikat lain di bawah PTS ialah PTS Islamika,PTS Fortuna dan PTS Litera Turut boleh didapati di rangkaian kedai buku MPH, MPH Online, Popular Bookstores,Bookcafe dan E-kedai.net

Teruskan membaca entri di bawah


----------

Cerita pertama

Tiga hari dua malam jauh dari akses internet, suara dan visual televisyen serta deringan telefon. Saya bersama-sama tim Akademi Penulis mengasingkan diri jauh ke Kuala Lurau, menjelajahi potensi dan membongkar rahsia baru dalam dunia penulisan.

Di bawah pimpinan tuan Fauzul Naim Ishak, tim Akademi Penulis berada di Kuala Lurau bagi membincangkan, menyusun dan memantapkan gerak kerja untuk keperluan bengkel-bengkel penulisan di bawah Akademi Penulis.







Saya mengendalikan bengkel penulisan rencana dan berita, profession sejak tahun 2001 lagi. Menulis secara bebas, menjadi kolumnis dan membimbing para penulis bebas lain. Saya anggap berada di sini adalah satu persediaan penting bagi bengkel penulisan rencana dan berita di hotel Vistana pada 19 Mac sehingga 21 Mac 2010.

Selama tiga hari para peserta akan berkampung di hotel ini dan didedahkan secara teliti apakah keperluan dan strategi bagi menjadi penulis bebas sama ada untuk tujuan peribadi mahu pun bisnes.

Bengkel ini akan diadakan pada bulan Mac, Klik informasi di sini

------------

Cerita kedua

Sekiranya mahu mengikuti kursus penulisan ekspress, tarikh terdekat adalah pada 28 Februari ini. Kursus penulisan sehari ini saya kendalikan bersama-sama tuan Muhammad Firdaus Bin Ariff.

Kursus penulisan bersama tuam Muhammad Firdaus ini diadakan buat kali kelima berturut-turut.

Dalam kelompok tidak melebihi enam orang, ia bertujuan diadakan dalam bentuk coaching kumpulan kecil bagi memastikan tuan dan puan mendapat impak yang tinggi.

Bagi bengkel 28 Februari ini, seorang penulis bebas datang dari Sarawak bagi berkongsi rahsia dan strateginya selama sejam sebagai pembuka kursus penulisan ini.

Pada 28 Februari ini, saya akan mengadakan satu lagi bengkel penulisan rencana akhbar dan majalah untuk penulis bebas.

Ketika ini kami sedang mengusahakan sesuatu. Istimewanya pada 28 Februari, seorang penulis bebas yang sudah menempa nama dalam majalah komersial akan berkongsi strateginya selama sejam. Beliau datang jauh dari Sarawak.

Perkara ini hanya berlaku sekali sahaja dalam sejarah bengkel penulis bebas anjuran kami. Tidak ada yang kedua atau ketiga selepas itu.

Mengapa?

Ini kerana beliau berada di Kuala Lumpur pada 27 Februari, maka kami mengusahakan untuk beliau sama-sama hadir ke bengkel kami pada 28 Februari sebelum beliau pulang ke Kuching, Sarawak pada hari yang sama.

Siapakah beliau?

Syahrul Nizam Junaini, kepakaran beliau dalam seni komunikasi berpengaruh di Malaysia tidak dapat disangkal lagi, terutama selepas kelahiran karya sulungnya Persembahan Hebat dengan PowerPoint yang laris di pasaran.

Kali ini, beliau menghimpunkan semula ilmu komunikasi efektif, dikutip dari pengalaman sepanjang menuntut dalam ijazah Sarjana Komunikasi Media dari University of Bradford, United Kingdom.

Tambahan pula sebagai posisi beliau sebagai pensyarah kanan di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS).

Berkenaan penulisan artikel majalah, beliau pernah dan sedang menjadi kolumnis di Utusan Sarawak dan Majalah Pa&Ma. Artikel beliau juga pernah tersiar di Dewan Masyarakat, PEMIKIR, Dewan Budaya dan banyak lagi.

Inilah rahsia yang kita mahu dedahkan kepada peserta bengkel penulisan 28 Februari ini.

Insya Allah perkara ini akan kami usahakan. Tetapi ini terhad kepada enam orang sahaja agar ia lebih bersifat personal dan eksklusif untuk anda. Ia bergantung kepada first come first serve.

  • Bagi mereka yang mahu mengikuti kursus penulisan rencana ekspress pada 28 Februari ini, mohon klik di sini. Tarikh tutup dan pengesahan adalah pada 22 Februari 2010. Terhad untuk enam orang sahaja.
  • Bagi mereka yang mahu mengikuti kursus penulisan rencana anjuran Akademi Penulis pada 19 Mac ini, mohon klik di sini. Terhad untuk 35 orang sahaja.

Berjumpa kita lagi.
-------

Terkini! Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates