Sabtu, Januari 23, 2010

Mohd Suhaimi | Suami dan isteri menjalankan perniagaan di internet

Mohd Suhaimy a.k.a Shuth merupakan seorang Usahawan Internet, mempunyai kelulusan Ijazah Sarjana Muda Teknologi & Sains Maklumat dari Universiti Kebangsaan Malaysia.

Beliau juga pernah bekerja sebagai seorang Eksekutif IT di sebuah syarikat GLC selama 5 tahun di dalam bidang Pembangunan Website dan Multimedia, sebelum menceburkan diri secara serius di dalam bidang perniagaan internet.

Beliau merupakan pengasas kepada laman web WangCyber.com, iaitu sebuah website komuniti maya nombor satu bagi usahawan internet di Malaysia, yang kini telah mencatatkan keahlian seramai lebih dari 40,000 orang.

Laman web MasKahwin.com adalah merupakan website perniagaan beliau yang pertama, di mana, menerusi website tersebut, beliau telah berjaya menjual sebuah e-book yang dihasilkan sendiri , berjudul “Maskahwin Yang Hilang”, sehingga kini, e-book tersebut telah terjual lebih dari 7,000 unit dan masih lagi hangat di pasaran.

Kini, beliau telah mempunyai lebih dari 10 buah laman web perniagaan yang menjual pelbagai jenis produk, sama ada produk fizikal, produk digital mahupun perkhidmatan.

Selain itu, beliau juga kerap diundang untuk memberikan ceramah dan penerangan tentang bidang perniagaan internet di IPT-IPT tempatan seperti UKM, UiTM, UIA, INPENS, KUIS dan banyak lagi.

Beliau akan berkongsi pengalaman di persidangan keusahawanan internet di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur pada Febuari ini. Informasi lanjut klik persidangan keusahawanan internet.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates