Sabtu, Januari 09, 2010

Learning Station, Secret Story dan gila-gila bulan baru

Info sisipan





Buku tulisan Zamri Mohamad diterbitkan di bawah anak syarikat PTS iaitu PTS Millenia,PTS Professional, PTS One. Antara anak syarikat lain di bawah PTS ialah PTS Islamika,PTS Fortuna dan PTS Litera Turut boleh didapati di rangkaian kedai buku MPH, MPH Online, Popular Bookstores,Bookcafe dan E-kedai.net

Teruskan membaca entri di bawah


----------




Pasti minggu pertama adalah minggu sibuk buat saya. Beberapa perkara awal tahun baru mesti direncana dan diusahakan sebaik mungkin. Sama ada secara individu mahupun berjemaah, kedua-duanya mempunyai momentum tersendiri.

Apa yang berlaku pada tujuh hari pertama.

Kursuspenulisan.com di Learning Station

Streetsmart Solution beroperasi di Learning Station bagi meneruskan bengkel penulisan yang diadakan di bawah kursuspenulisan.com.

Dibuka dua kelas pada 17 Januari dan 24 Januari ini. Sasaran pada tahun 2010, lebih ramai penulis baru yang tersiar rencana di akhbar dan majalah dalam usaha memandaikan bangsa melalui ilmu yang bermanfaat.

Pada petang ini, ada kemungkinan besar kelas 24 Januari juga bakal ditutup pada bila-bila masa. Secara kasar, hanya ada satu tempat sahaja yang tinggal. Ini memungkinkan sebuah kelas baru akan dibuka pada Febuari.

Mereka yang bersama-sama pada tahun 2010 dalam setiap bengkel penulisan akan diberi satu persatu strategi. Kita sasarkan satu karya akan terbit pada tahun ini. Lebih awal lebih bagus, kita dapat sasarkan yang kedua, ketiga, keempat
dan seterusnya.

Peserta dan mentee bermula sebagai penulis di akhbar, kini menulis dua buah buku



Secret Story di Learning Station

Secret Story adalah inisiatif besar dilakukan oleh dua orang wanita, cik puan Waida dan cik puan Becky Norakmal Jasni. Mereka mencipta sejarah baru memperkenalkan Secret Story satu program menambah skil diri.

Mari kita bercerita mengenai Secret Story di Learning Station.

Secret Story (SS) ialah program pembelajaran gaya baru untuk orang dewasa berkonsep Seronok dan Santai. Pada setiap sesi SS, akan ada tiga rahsia yang akan dikongsikan si Pembongkar Rahsia.

Pembongkar rahsia pertama adalah Cik Puan Azzah.

Beliau adalah pengasas Digital Apprentice Management Services. Mempunyai tujuh tahun pengalaman dalam bidang kejurulatihan antaranya, Program PLKN, Program Rintis Pra-PLKN, KTAK-Maxis Cyberkids Camp dan lain-lain lagi. Pastinya jurulatih bertauliah dari Pembangunan Sumber Manusia Berhad!

Pada hari itu beliau akan mendedahkan tiga rahsia mengenai character building yang akan memberi kesan kepada budaya kerja, interaksi dan peribadi.

Mereka yang berminat sertai program skil bagi menambah keyakinan diri dapatlah hadir ke Secret Story, Seronok dan Santai di Learning Station, Wangsa Melawati pada 23 Januari 2010 jam 10 sehingga 11 pagi.

Ini bagus bagi mereka membina keyakinan diri pada tahun ini.

Ini adalah program komuniti pada tahun 2010. Sepertimana saya sebut sejak dahulu, jika kita mahu memenuhi impian ada dua perkara perlu dibuat. Pertama hadapi situasi dan kedua cari aktiviti yang mendekatkan diri kepada impian itu. Lakukan pada tahun ini, Secret Story di Learning Station menanti para pembaca.

Informasi lanjut, klik di sini





Puan Lilian di Learning Station

Kami diziarahi tuan punya bangunan, puan Lilian. Dalam situasi mesra kami mempelajari banyak perkara mengenai bisnes selama sejam.

Mendengar penerangan beliau mengenai sikap berbisnes sebagai rakan melibatkan setia janji, memberi lebih daripada yang dijanji dan menjaga intergriti bisnes ketika bisnes masih kecil dan apabila besar.

Ini adalah crash course perniagaan yang saya dapati daripada beliau selama sejam di pejabat.

Saya suka dengan penerangan beliau mengenai bisnes adalah berkawan dan jaga adab sebagai kawan ketika jauh dan ketika dekat. Itu menjadi pegangan yang mulia. Puan Lilian mengingatkan saya kepada buku MR Covey berjudul Speed of Trust. Beliau benar-benar melakukan apa yang dikata.

Menulis di Forum Tentang Cinta

Saya kembali ke Forum Tentang Cinta. Ini adalah forum kedua saya ikuti selepas forum Dr Cinta yang pernah berada di online dahulu. Dari masa ke semasa saya akan menghantar artikel mengenai isu yang relevan. Saya mensasarkan seminggu sekali sebagai usaha konsisten.

Forum ini adalah forum terbesar yang menghimpun mereka yang gemar berkongsi tip, cerita dan pandangan di bawah subjek cinta.


Idea gila-gila alternatif kepada perkembangan tidak sihat dalam industri latihan

Saya dan tuan Shamsuddin Kadir berbincang panjang hal ini. Berkaitan mencipta alternatif kepada latihan peningkatan skil yang lebih jelas bermanfaat dan mempunyai hasil yang nyata kepada peserta.

Kami meletakkan sempadan tidak menjadikan subjek bersifat mistik, magis, ketakjuban misteri sebagai modal progam kami. Kami percaya kepada hard skill yang dapat diajar dan diperturunkan dari satu individu ke satu individu lain.

Insya Allah, terdapat beberapa latihan bersifat skil akan diperkenalkan sebagai alternatif kepada para peserta.

16 Januari 2010 Baca@LRT gagasan sejarah baru dunia buku

Bagi mereka yang baru pertama kali mendengar mengenai Baca@LRT, ia adalah aktiviti membaca di dalam LRT. Pertama kali gerakan lebih serius dilakukan bermula pada hari Sabtu 16 Januari ini.

Mereka yang berminat sertai Facebook Baca@LRT hanya klik di sini.

Ini adalah langkah pertama kepada sejarah membaca dalam LRT. Jika pada zaman Martin Luther King ada seorang nenek tua berjalan beberapa kilometer dan enggan menaiki bas disediakan.

Apabila ditanya, nenek tua itu berkata beliau berjalan bukan untuk dirinya, tetapi pelaburan untuk generasi selepasnya agar dilayan lebih baik dan tidak ada diskriminasi seperti yang berlaku pada masa itu antara kulit hitam dan kulit putih di Amerika.

Seperti mana nenek tua itu, kita berikan sejam kita pada 16 Januari ini di LRT sebagai pelaburan kepada generasi akan datang yang akan menerima budaya membaca dalam LRT sebagai kemestian pada ketika itu.

Mereka yang berminat sertai Facebook Baca@LRT hanya klik di sini.

Program indie ini menarik perhatian Sinar Harian dan kumpulan Karangkraf. Itu saya akan ceritakan lebih lanjut mengenai pertemuan ini dalam entri akan datang.

Baca@LRT mendapat paparan penuh Sinar Harian



--------



Terkini! Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates