Khamis, Januari 21, 2010

51,000 orang dan 1,200 peniaga dibimbing Puan Suzana Mustafa

Suzana Mustafa ataupun lebih mesra dikenali sebagai Puan Ann berasal dari Labuan, Sabah. Beliau berusia 40 tahun dan merupakan ibu kepada empat orang anak.

Beliau pernah bekerja sebagai pambantu setiausaha syarikat, dan kini beliau mampu menubuhkan syarikat sendiri hasil perniagaan Produk Sulaman Reben dan Perniagaan internet.

Puan Ann merupakan pengasas laman web forum WanitaMelayu.com dengan jumlah ahli lebih dari 51,000 orang.

Dengan semangat untuk memartabatkan kaum wanita, beliau banyak berkongsi ilmu secara percuma dengan ahli-ahli forum melalui laman web tersebut. Beliau telah berjaya membimbing lebih 1,200 usahawan sukses wanita yang majoritinya adalah golongan suri rumah dengan berniaga melalui internet.

Puan. Ann telah menulis buku "Jahitan Asas Sulaman Reben" dan "Bunga Reben Jilid 1" terbitan Utusan Publication.

Dengan idea yang kreatif, beliau telah menghasilkan beberapa produk sulaman reben dan berjaya memasarkan di pasaran luar melalui internet.

Kini, beliau merupakan wanita Melayu pertama yang dilantik sebagai online tutor untuk satu laman web forum di Turki khususnya dalam bidang Sulaman Reben dan Kraf.

Beliau akan berkongsi pengalaman beliau dalam konvensyen keusahawanan internet yang pertama di Malaysia. Informasi lanjut konvensyen keusahawanan internet di sini.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates