Khamis, Disember 31, 2009

Tahun 2010 | Membuka diari lama pada tahun baru

Info sisipan
Teruskan membaca entri di bawah
----------


Saya mencari semula entri berkenaan azam saya pada tahun 2009. Saya temui dan saya ulang semula entri ini setengah jam sebelum tahun baru 2010. Saya cuba menyemak satu persatu. Sama ada apa yang saya sebut sebagai azam karier sudah dicapai atau belum.

Komen terbaru pada malam ini ditulis dan diboldkan. Bermula dengan sub tajuk Komen azam 2009
--------


Bicara mengenai soal azam tahun baru, saya teringat kepada perkataan yang menjadi tajuk icara tuan Osman Affan di TV1 iaitu "azam yang tertunda", Ahad ini seorang lagi penulis PTS , Tuan Hj Ahmad Fadzli Yusof akan muncul membicarakan mengenai topik azam tahun baru.

Saya kira azam ini mempunyai cabang-cabangnya. Azam menjadi insan lebih baik dari segi akhlak, ibadah dan kehidupannya. Untuk catatan blog ini, saya mahu berkongsi satu cabang dalam azam tahun baru iaitu, azam karier.

"Saudara sudah lari daripada personaliti karier saudarakah?"

"Apa maksud saudara?"

"Bukankah saudara seorang penulis, kini sudah buat perkara lain."

Oh, saya faham. Ini berkaitan dengan penglibatan saya dalamseminar terbaru pada Febuari ini. Sebenarnya kariernya sama, cabangnya berbeza.

Tahun 2009 karier penulisan saya menyentuh kepada beberapa cabang baru.

Tahun 2009, buku-buku baru akan saya hasilkan sesuai dengan misi bersama penerbit, memandaikan bangsa dengan karya yang baik. Pada awal tahun 2009, dijangka tiga buah buku baru saya akan dilancarkan.

Komen azam 2009 : Pada tahun 2009 buku yang berjaya dilancarkan bukan tiga tetapi enam

Geng Genius Misteri Luqman
Tip Menjadi Penulis Bestseller
30 Strategi Menjadi Individu Berpengaruh
Buat Duit dengan YouTube
Internet Marketing untuk Bisnes Kecil
Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah

Tahun 2009, kerjasama dengan penulis-penulis lama dan baru ditambah lagi. Tahun 2008 saya berjaya mencapai sasaran empat penulis bersama setahun. Tahun hadapan diteruskan lagi dengan kerjasama dua penulis baru.

Komen azam 2009: Sasaran saya dua, pada tahun 2009 saya bekerjasama dengan empat penulis berikut. Manakala tiga lagi di bawah program penghasilan penulis baru yang berjaya menghasilkan buku masing-masing.

Tuan Muhammad Syarafuddin Sulaiman
Tuan Izwan Wahab
Tuan Imran Yusuf
Tuan Haeqal Zulqarnain
Tuan Aliff Mohd Nor
Tuan Aizuddin Zakaria
Tuan Azree Hanifah

Tahun 2009, sasaran menganjurkan bengkel bulanan untuk penulis bebas bermula setiap dua bulan sekali. Bagi yang masih berminat, bolehlah mendaftar untuk kelas 11 Januari 2009. Teknik menulis untuk majalah akan didedahkan. Ada bonus lain yang hanya saya kongsi kepada peserta sahaja pada bengkel tersebut.

Komen azam 2009: Berjaya anjurkan tiga daripada enam. Tiga bengkel penulisan melibatkan Akademi Penulis.

Tahun 2009, sasaran menganjurkan bersama seminar pemasaran internet untuk perniagaan kecil di Malaysia. Kerjasama ini melibatkan beberapa penceramah lain dalam bidang pembangunan internet, pengurusan risiko bisnes kecil dan penjenamaan perniagaan kecil.
Dalam seminar ini, saya berperanan menyampaikan tajuk yang masih berlegar dengan karier penulisan iaitu teknik penulisan untuk menjual di internet. Alhamdulillah kita sudah mempunyai dua penaja. Terima kasih kepada Majalah IM dan Primaya Solution.

Komen azam tahun 2009 : Sejarah kursus ini adalah satu-satunya kursus pemasaran perniagaan internet yang keluar dalam akhbar nasional ketika mana krisis ekonomi dunia berlaku. Merupakan perkenalan dan kerjasama bersama tuan Adly Mukhtar dan tuan Ahmad Zafran dari Flarebiz.

Tahun 2009, saya memfokuskan penulisan artikel kepada empat majalah sebulan. Jika mampu, enam majalah.

Komen azam 2009 : Hanya dua majalah dan tidak mencapai bulanan kerana buku baru.

Tahun 2009, saya sudah mempunyai ruang menulis dalam sebuah buletin bulanan.

Komen azam 2009 : Ada tetapi tidak ada masa menulis.

Tahun 2009, bekerjasama dengan pengendali latihan lainbagi membawa pakej bengkel penulisan melalui pusat latihan mereka.

Komen azam 2009 : Ya melalui kerjasama Akademi Penulis, Ultramind Resources, Waiz Malaysia.

Azam karier tetap yang sama, ditambah lagi dengan kerja-kerja baru.

Apa yang penting dengan azam karier ini?

Doa Tuan dan Puan untuk kemudahan kerjaya, kesihatan dan kejayaan saya di dunia akhirat. Jika ada akhlak saya yang buruk hingga ada marah-marah, jangan dibenci kelemahan itu. Doakan saya. Nanti kita sama-sama jika Allah izinkan masuk syurga. (ditulis dengan keadaan senyum)
Jika ada yang kelihatan baik itu, doakan ia kekal dan jadi penghibur hati semua sementara saya berpeluang berkenalan dengan rakan-rakan semua.

Selamat tahun baru semua!

--------
Nota: Kursus penulisan rencana sedang dibuka. Klik di sini untuk maklumat lanjut.

Adakah anda berasa entri ini bermanfaat? Sebarkan melalui emel forward kepada rakan-rakan. Jika di Facebook, share pautan entri blog ini.--------Terkini! Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates