Jumaat, Januari 01, 2010

Menjelang Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur | AMMAK TV3

Info sisipan



Buku tulisan Zamri Mohamad diterbitkan di bawah anak syarikat PTS iaitu PTS Millenia,PTS Professional, PTS One. Antara anak syarikat lain di bawah PTS ialah PTS Islamika,PTS Fortuna dan PTS Litera Turut boleh didapati di rangkaian kedai buku MPH, MPH Online, Popular Bookstores,Bookcafe dan E-kedai.net

Teruskan membaca entri di bawah

----------

Program talk-show AMMAK anjuran MPH itu akan disiarkan setiap hari Sabtu di TV3 jam 8.00 - 8.30 pagi.

Dalam setiap rancangan 5 buah judul akan dibincangkan.


Petikan daripada Universiti PTS



Rangkaian kedai buku paling elit, MPH, adalah kedai buku Inggeris yang terbaik di negara ini dari sudut jumlah judul yang dipamerkan. Malah MPH boleh dianggap sebagai benteng pasaran buku Inggeris.



Sehingga beberapa tahun yang lalu MPH tidak menjual buku, melainkan buku-buku Inggeris sahaja. Hanya selepas Kinokuniya sudah membuka pintunya kepada buku-buku Melayu barulah MPH ikut membuka pintunya juga.

Namun MPH akan membuka tahun baru 2010 dengan membuktikan komitmennya kepada industri buku berbahasa Melayu dengan melancarkan program televisyen yang dinamakan "AMMAK".

Sebelum ini MPH sudah membuktikan komitmennya dengan melancarkan program Mutiara Minda, suatu program yang mempromosi koleksi judul-judul Melayu dalam rangkaian kedai-kedainya.

MPH juga sudah membesarkan ruangan pameran buku-buku Melayu di kedai-kedainya yang terletak di lokasi di mana penduduk Melayunya adalah majoriti. Di sesetengah outletnya, rak buku-buku Melayu diletakkan di hadapan pintu masuk. Malah di outlet seperti di kompleks membeli-belah Alamanda di Putrajaya, 80 peratus stok yang dipamerkan adalah judul Melayu.

Program talk-show AMMAK anjuran MPH itu akan disiarkan setiap hari Sabtu di TV3 jam 8.00 - 8.30 pagi. Dalam setiap rancangan 5 buah judul akan dibincangkan.

Siaran pertama adalah pada Sabtu 2 Januari 2010.

Buku-buku PTS telah terpilih sebagai pelancar program AMMAK. Lima judul yang dipilih oleh MPH adalah:

30 Strategi Membina Pengaruh - Zamri Mohamad
Imam Syafie - Abdul Latip Talib
Di Mana Terangnya Bulan - Baharuddin Bekri
Sayalah Putera Mahkota - Aizam Aiman
Dear Yayah: Sejuknya Eau Claire - Farihah Iskandar

Penerbit AMMAK di studio TV3 adalah Cik Ifawani Omar.


--------



Nota: Kursus penulisan rencana sedang dibuka. Klik di sini untuk maklumat lanjut.

Adakah anda berasa entri ini bermanfaat? Sebarkan melalui emel forward kepada rakan-rakan. Jika di Facebook, share pautan entri blog ini.

--------

Terkini! Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates