Isnin, Disember 28, 2009

17 Januari 2010 permulaan anda menjadi penulis bebas

Advertorial

Tahun 2010 adalah permulaan yang baik bagi mereka yang mahu merancang mencipta kejayaan-kejayaan awal melalui penulisan rencana akhbar dan majalah.

Kursus penulisan rencana yang akan dikendalikan oleh beberapa individu yang berpengalaman dalam penulisan rencana.

Terhad untuk lapan orang peserta sahaja.

Jika anda tahu menulis dalam Bahasa Melayu, berminat menulis dan suka menulis. Mahu hasil penulisan disiarkan dalam akhbar dan majalah. Menjana pendapatan dan penghormatan.

Tetapi tidak tahu caranya. Di sini tempatnya untuk memenuhi impian anda.

"Hari ini saya mahu membuat pendedahan. Selama ini rahsia penulisan didiamkan. Meskipun kawan-kawan saya berkata,"Buat apa beritahu orang lain, simpan sahaja untuk diri sendiri!"

Apakah kesan penulisan rencana tersiar di akhbar dan majalah?

  • Bisnes saya berkembang, "Rencana itu saya letakkan di dinding pejabat dan menjadi bahan promosi perniagaan saya berkali-kali."
  • Meningkatkan kredibiliti, "Pandangan saya di tempat kerja dihargai.
  • Memberi ruang kepada saya berkongsi kemahiran kepada para pembaca,
  • Sumber pendapatan halal untuk saya dan keluarga bertambah!
  • Isteri dan anak saya tersenyum melihat nama saya terpampang pada akhbar dan majalah. Anak saya sambil menunjukkan nama saya, "Ini tulisan ayah!"
  • Si isteri tersenyum mendengar pujian suami, "Isteri saya menulis di akhbar dan majalah," dan si anak bangga mengiyakan.
  • Kawan-kawan sangkakan saya seperti orang biasa lain sehinggalah mereka berkata, "Eh, ini nama rakan kita! Rupa-rupanya diam-diam ubi berisi!"

Ramai tidak menyedari mereka telah didedahkan teknik menulis sejak di sekolah, universiti dan di tempat kerja. Tetapi mereka tidak diberitahu (dirahsiakan) bahawa apa yang mereka buat selama ini dapat menjana pendapatan yang halal untuk diri dan keluarga. Ia membina reputasi dan kredibiliti mereka dalam kerjaya dan bisnes.

Modul 3P Penulis, Penulisan & Pemasaran merangkumi

  1. Bagaimana saya dapat menjadi penulis bebas untuk seorang pakar.
  2. Bagaimana saya dapat menjadi penulis bebas untuk mempromosi bisnes.
  3. Langkah-langkah awal mengatasi masalah penolakan.
  4. Bagaimana saya mengkaji sesebuah majalah.
  5. Bagaimana saya dapat menulis di pasaran kecil untuk pulangan besar.
  6. Tiga belas kaedah bagaimana hendak mendapatkan idea.
  7. Bagaimana saya dapat mengenali pembaca.
  8. Jenis-jenis artikel pilihan majalah.
  9. Tiga belas jenis pembukaan yang mempengaruhi editor dan pembaca.
  10. Penyediaan manuskrip artikel.
  11. Bagaimana saya dapat menguasai format artikel untuk majalah.
  12. Bagaimana saya dapat menjaga hakcipta karya daripada dicetak rompak.
  13. Senarai semak untuk penulis bebas.


Bengkel hujung minggu pada 17 Januari 2010 adalah permulaan langkah besar tahun ini.

Informasi lanjut di http://www.kursuspenulisan.com


  • Adakah anda berasa entri ini bermanfaat? Sebarkan melalui emel forward kepada rakan-rakan. Jika di Facebook, share pautan entri blog ini.
--------


Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates