Jumaat, November 13, 2009

Sesi bedah siasat buku PTS oleh 20 pensyarah UTHM









Buku 30 Strategi Menjadi Individu Berpengaruh dan Tip Menjadi Penulis Bestseller buat pertama kalinya mendapat peluang dibedah siasat oleh kumpulan pensyarah berstatus Professor, Professor Madya dan Doktor dalam bidang kemahiran masing-masing.

Bedah siasat buku ini memberi peluang kepada peningkatan mutu untuk penulisan akan datang, melihat persepsi pembaca intelek dan pandangan mereka mengenai isu buku ini.

Bedah siasat ini juga satu peluang kepada memperbaiki hati, pemikiran dan sikap saya sebagai individu berdasarkan kritikan-kritikan dan komen daripada 20 pensyarah ini.

Kesan daripada bedah siasat ini memperkenalkan saya kepada pembaca-pembaca buku yang selama ini tidak saya kenali.

Selain itu mereka membaca buku itu dengan mengaitkan pengalaman hidup mereka melalui buku itu.

Meskipun mereka sudah terdedah kepada kaedah penulisan tesis, kaedah penulisan buku umum menjadi satu skil baru yang mereka perolehi.

Bedah siasat buku ini dapat dijadikan kaedah sampling oleh penerbit dan penulis bagi mendapatkan maklumbalas. Sesi ini diadakan oleh Tuan Ikram Wazir, perunding Akademi Penulis dan pengurus di PTS Millennia. Bedah siasat buku diadakan ketika bengkel Pemerkasaan Karya Ilmiah menjadi buku Umum di Tanjung Piai, Johor.

Tanjung Piai | Sekitar Bengkel Pemerkasaan Karya Ilimiah menjadi Buku Umum. Program tiga hari ini membawa kepada tiga kesimpulan besar kepada kami iaitu ada tesis kekal sebagai sebuah buku akademik, dapat dijadikan buku industri dan dijadikan buku umum.

Jemputan bengkel penulisan untuk organisasi hubungi

Tuan Abdul Qahhar
Akademi Penulis Sdn Bhd
0136288614
latihan@akademipenulis.com


-----------

Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates