Sabtu, Oktober 24, 2009

Berpengaruh atau sudah seperti air yang keruh?




Lima tahun sebelum buku ini ditulis, ada seorang yang berkedudukan dalam kerajaan bersara dari jawatan tinggi.

Isteri kepada orang berpangkat ini bercerita, “Dahulu ketika suami masih dalam kedudukan, rumah kami penuh hamper pemberian hadiah daripada rakan-rakan sejawat. Selepas bersara, kami tidak terima hamper sebanyak dahulu."

Dalam sekelip mata sahaja. Masing-masing senyap sahaja. Kita mungkin ketawa pada keluhan wanita ini.

Apalah yang ada pada hamper yang tidak semahal mana dan dapat dibeli di pasaraya.

Tetapi wanita ini melihat hamper yang diterimanya sebagai kayu ukur kuasa dan pengaruh yang masih bersifat magnetik dalam hidup mereka.

Buku ini baru sahaja masuk stor PTS hari ini. Bakal masuk ke kedai-kedai buku seluruh negara tidak lama lagi. Insya Allah juga boleh didapati di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur PBAKL 2010 bermula pada Mac tahun hadapan.

Penulis 30 Strategi Individu Berpengaruh mendedahkan bagaimana dalam sejarah, kuasa pengaruh berjaya mengangkat kedudukan diri daripada orang biasa menjadi seorang yang luar biasa.

Pecahan 30 strategi yang menjadi rahsia dalam diam individu berpengaruh membawa kisah-kisah dalam sejarah Islam dan Barat bersifat kontemporari yang segar dan praktikal.

Pentingnya sejarah mereka dan belajar daripada hidup mereka disebut oleh Malcom X seperti berikut, “Dengan menjadikan sejarah lalu sebagai kelengkapan diri, kita dapat merancang masa depan kita. Jika kita tahu mana kita sebelum ini kita dapat dapat tahu di mana kita sekarang dan di mana kita akan pergi selepas ini.

Ia relevan sehingga hari ini dan praktikal untuk tujuan peribadi.

Isi kandungan boleh dilihat dengan klik di sini.

Selamat membaca dan membina pengaruh.

-----------

Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates