Ahad, Ogos 16, 2009

Buat Duit dengan YouTube | Kisah ibu tunggal Lauren Luke


Ini adalah salah satu contoh bagaimana prinsip Buat Duit Dengan YouTube dapat diaplikasi dalam perniagaan kecil di Malaysia.

Kita ambil kes Lauren Luke dari South Shields, England yang berumur 27 tahun. Beliau merakamkan cara penggunaan mekap yang dijualnya di Ebay ke YouTube. Ini dilihat sebagai satu perkhidmatan selepas jualan kepada para pelanggan atau sebagai demonstrasi penggunaan produk sebelum pembelian.

Kesan daripada paparan di YouTube, firma mencari idea baru dan penjenamaan popular, Anomaly menjalinkan kerjasama bagi mengeluarkan rangkaian mekap beliau sendiri menerusi syarikat By Lauren Luke.

Corak ini dapat diikuti oleh peniaga-peniaga kecil di Malaysia melalui rakaman dan pemasaran melalui internet secara konsisten dan mempunyai kempen mingguan yang teratur bagi mencipta pelanggan berpotensi dalam negara yang akan mengikuti video dari minggu ke minggu.

Formula Buat Duit Dengan YouTube cara Lauren Luke

  • Mempunyai produk yang dapat ditunjukkan demonstrasi dan rakaman khidmat selepas jualan
  • Rakaman dibuat secara berkala
  • Link atau pautan laman web produk di letakkan di YouTube.

Informasi: KOSMO

Bacaan lanjut: Buat Duit dengan YouTube yang kini berada di seluruh rangkaian kedai buku MPH, Popular dan kedai-kedai buku seluruh negara. Boleh dimiliki secara online. Klik di sini.


--------

Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates