Jumaat, Jun 19, 2009

Menjadi orang berpengaruh cara streetsmart

Assalam alaikum wbt

Tuan dan Puan yang dihormati dan dirahmati Allah

Ketika saya menulis entri ini, jam menunjukkan 12.59 minit pagi. Saya hanya berkesempatan berbicara sepuluh minit bersama teman saya di saluran Yahoo Messenger. Beliau juga sudah mahu tidur kerana esok hari baru untuk ke tempat kerja.

Saya di hadapan komputer, melihat ruang-ruang kosong yang ingin saya isi bagi keperluan buku terbaru berjudul Berpengaruh Gaya Streetsmart. Insya Allah, buku ini menjadi trilogi streetsmart.

Ada yang bertanya apa itu streetsmart?

Bermula dari buku pertama berjudul Mempengaruhi Bos Gaya Streetsmart, Mengurus Konflik Gaya Streetsmart dan kini Berpengaruh Gaya Streetsmart, perkataan streetsmart membawa maksud 'belajar dari pengalaman'.

Inilah yang menjadi dasar kepada penghasilan buku-buku siri ini. Kami mengumpul cerita-cerita orang biasa yang mempunyai kesan luar biasa dalam hidupnya dan orang lain untuk dikongsikan kepada Tuan dan Puan.

Tidak dilupakan kajian berdasarkan teori juga dimasukkan bersama sebagai nilai tambah kepada buku kami dalam siri streetsmart.

Untuk siapa buku ini ditulis?

Jika Tuan dan Puan bekerja, buku Mempengaruhi Bos Gaya Streetsmart mendedahkan cerita rakan-rakan kita di pejabat lain seni mempengaruhi bos dan bekerja dalam keadaan yang kurang stress dan senang hati.

Buku ini juga sesuai dihadiahkan kepada rakan sekerja dan ahli keluarga. Tetapi jangan pula buku ini diletak atas meja ketika mana bos sedang melalui meja kerja Tuan dan Puan.

Jika Tuan dan Puan mahu mempelajari seni mengurus konflik dalam pejabat dan luar pejabat, saya sarankan buku Mengurus Konflik Gaya Streetsmart. Seni menyelesaikan situasi kita hadapi setiap hari.

Tahukah Tuan dan Puan terdapat lapan jenis konflik dalam pejabat kita hadapi setiap hari. Bukan satu jenis konflik sebagaimana kita jangka sebelum ini. Kami mendedahkan dalam buku Mengurus Konflik Gaya Streetsmart.

Kami percaya bahawa buku yang baik sentiasa menjadi rakan baik orang yang tahu nilainya. Kerana itu, melalui Google Book Search, kedua-dua buku dapat dibaca sebelum Tuan dan Puan ke MPH, Popular mahupun ke kedai buku online sebelum memilikinya sebagai koleksi peribadi atau mahu dihadiahkan kepada yang diingati.



Ingin kekal berpengaruh, kekal menjadi tarikan dan disukai orang ramai?

Buku Berpengaruh Gaya Streetsmart sedang ditulis bersama-sama Tuan Wan Muhammad Haeqal W. Hussin. Di sini saya kongsikan gambar bagaimana proses kerja kami lakukan dan sedikit gambaran cerita di sebalik buku ini.

Jika Tuan dan Puan ada pengalaman, mahu berkongsi cerita individu yang memberi pengaruh dalam hidup, emelkan atau tinggalkan komen pada blog. Kami akan sedaya upaya memaparkan mengikut kesesuaian dan memberi dedikasi khusus kepada Tuan dan Puan.

Adakalanya, orang biasa-biasa di sekeliling kita perlu diperkenalkan kepada orang ramai. Ini memberikan kita harapan bahawa orang biasa-biasa boleh mencipta impak besar dalam hidup orang lain. Mereka menggunakan kuasa pengaruh dengan cara tersendiri.

Ha! Bila lagi mahu melihat nama saudara muncul dalam buku ya?

Hantar cerita anda hari ini. Tarikh akhirnya Ahad, 21 Jun 2009.


Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates