Selasa, Jun 23, 2009

Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah di MPH Alamanda, Putrajaya.

Kedai online Book Cafe tidak mempunyai stok buku ini
Pembaca terus-menerus berdiri di hadapan meja penulis sambil mendengar ceramah Tuan Imran
Dibelek dengan penuh minat
Tuan Shakir (PTS Millenia) membantu. Tuan Imran memberi autograf
Seorang ibu muda membeli buku Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah

Assalam alaikum para pembaca blog yang saya hormati.

Pada 20 Jun 2009 lalu, Tuan Imran Yusof dibantu Editor Perolehan, PTS Millenia, Tuan Shakir telah mengadakan sesi ceramah buku dan sesi tandatangan buku berjudul Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah di MPH Alamanda, Putrajaya.

Sesi kali ini mendapat sambutan di kalangan pengunjung MPH Alamanda. Berdasarkan respon, Tuan Shakir memaklumkan terdapat pengunjung bukan Islam dan bukan Melayu yang turut mengikuti program ini.

Salah seorangnya merupakan seorang pelanggan berbangsa Cina yang sudah berusia. Ketika beliau membelek-belek buku Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah, beliau tertarik pada bab warna dan personaliti yang turut dimuatkan dalam buku ini.

Bab ini merupakan huraian kajian Suzy Chiazzari mengenai peranan warna dalam hidup individu. Ini merupakan bab bonus yang kami muatkan dalam buku ini. Pelanggan wanita ini berkata ini antara topik yang digemari oleh cucunya yang turut berada di MPH.

Selain itu, buku ini turut menarik perhatian pembaca-pembaca lelaki. Tuan Shakir berkongsi cerita, "Ada pembaca lelaki yang datang ke meja penulis, kemudian membelek-belek buku. Kemudian beliau keluar dari MPH dan membawa masuk rakan lelakinya yang lain," jelas beliau.

Foto menunjukkan sambutan yang menggalakkan dan sokongan para pembaca yang mengerumuni meja penulis meskipun terpaksa berdiri selama sejam program berlangsung.

Menariknya ialah budaya membeli buku kini bukan sahaja membeli untuk diri sendiri tetapi mereka juga membeli untuk dibelikan untuk dihadiahkan kepada orang lain.

Ini dapat dilihat melalui permintaan pembaca yang mahu buku ditandatangani dengan didedikasikan nama rakan mereka di dalam buku Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah.

Sehingga entri ini ditulis, buku Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah masih dalam proses ulang cetak.

Kami mengharapkan buku ini terus mendapat sokongan ramai dan ucapan terima kasih atas kepercayaan yang diberikan.

Kami akan terus menulis dengan matlamat yang jelas, memandaikan bangsa dengan karya baik dan bermanfaat dunia dan akhirat.

--------



Sedikit catatan daripada Tuan Imran yang berada di sana.

"Alhamdulillah, pada hari Sabtu, 20 Jun 2009, saya berpeluang berada di MPH Alamanda untuk sesi Book Talk bagi mempromosi buku Bagaikan Khadijah Di Hati Rasulullah, karangan bersama saya dan Tuan Zamri Mohamad.

Walau pun waktu tengah bulan (baca gaji belum terima lagi...), namun sambutan pembaca amat menggalakkan.

Sesi ceramah sering sahaja ditangguhkan demi memberi peluang pembeli mendapatkan tanda tangan. Pelanggan perempuan dan lelaki berumur sekitar 30'an dan kebanyakannya telah berumah tangga.

Terima kasih kepada semua pembeli serta pengunjung yang membelek buku tetapi belum membeli lagi. Sokongan semua amat dihargai, terutama sekali pihak MPH Alamanda, Putrajaya yang sudi menjemput saya bagi sesi book talk dan Tuan Shakir yang mewakili pihak PTS.




Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates