Rabu, April 29, 2009

Semangat berkarya pembaca Tip Menjadi Penulis Bestseller

Nota: Terima kasih kepada Tuan dan Puan yang meluangkan masa ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2009. Insya Allah, Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2010, penulis akan terus berkarya, menghasilkan lebih banyak buku yang bermutu sebagai mendukung usaha menambahkan lebih banyak judul dalam bahasa ibunda. Mohon doa para pembaca, tuan dan puan agar saya diberi kesihatan, kelapangan dan kekuatan dalam berkarya.

Ikuti catatan di bawah.


Cerita ini disampaikan oleh Cik Kauthar yang bertugas di gerai jualan buku PTS pada Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 lalu. Sekembali saya ke gerai jualan selepas dua jam singgah ke beberapa buah kedai membeli buku, Kauthar memberitahu saya, "Ada orang datang membeli buku Tip Menjadi Penulis Bestseller."

Saya senyum, pastinya gembira kerana buku itu dipilihnya.

"Beliau seorang OKU," kata Kauthar lagi.

Ingatan saya kembali kepada sahabat pembaca, allahyarham Badruzamani. Rupa-rupanya cerita yang sama berulang kembali.

"Pelanggan itu bersemangat sekali. Bersungguh-sungguh beliau mahu menjadi penulis best-seller," sambung Kauthar.

Dua hari sebelum itu, seorang puan membeli buku Tip Menjadi Penulis Bestseller, katanya, "Saya tidaklah bercita-cita mahu menjadi penulis bestseller, cukuplah karya saya diterbit dan dibaca," jelasnya sambil ketawa.

Jawab saya, "Puan, bestseller itu bukan sekadar ringgit dan sen. Jika buku kita dapat mengubah hidup orang menjadi lebih baik, itu juga bestseller. Ia kekal menjadi bestseller sepanjang hayat."

Puan itu tersenyum dan mengangguk puas.

Ya, Allah berikanlah kekuatan pada diri pembaca Tip Menjadi Penulis Bestseller, permudahkan cita-cita dan rezekinya dan berikan semangat berkarya sebagaimana semangat kepada Badruzamani.


Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates