Ahad, Februari 15, 2009

Perjumpaan Internet Enterpreneur Malaysia (IEM)



15 Januari 2009, Ahad di KL Sentral. Satu perjumpaan kecil pertama antara ahli Internet Enterpreneur Malaysia (IEM) telah diadakan di KL Sentral. Satu perjumpaan bukan formal yang diadakan pada pertengahan bulan sebagai pemanas aktiviti IEM untuk tahun ini.

Saya berkesempatan mendengar sebab disebalik pemilihan IEM.

Pengasasnya, Catzer berkata, "Perkataan Enterpreneur dipilih bagi memberi gambaran bahawa IEM adalah untuk kedua-dua kumpulan. Iaitu kumpulan usahawan internet dan kumpulan usahawan konvensional yang mahu menjadikan internet medium pemasaran mereka.

Teras kepada IEM mempunyai persamaan dengan kursusperniagaan.com menggalakkan keusahawan internet dan pada masa sama membawa yang bersifat konvensional ke dunia maya.

Perjumpaan kecil tetapi siginifikan.

Beberapa perkara dicadangkan akan diadakan oleh IEM tahun ini.

1. Penghasilan newsletter untuk 200 ahli yang terlibat memfokuskan kepada aktiviti bulanan IEM dan paparan ahli baru.
2. Penghasilan e-book Online atau Onlie yang memaparkan pengalaman-pengalaman mereka yang berhadapan penipuan internet baik pembeli mahupun peniaga. Ia akan mengikuti konsep e-book Seth Godin, Tribe
3. Aktiviti komuniti untuk rumah anak yatim dan sekolah. Program mengalihkan kemahiran usahawan internet kepada golongan sasar ini.

Mudah-mudahan ia berjaya

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates