Selasa, Oktober 21, 2008

Pelajari kaedah mengurus bisnes ketika gawat

Petikan blog Tuan Irfan Khairi menyebut, "Baru-baru ni saya baca akhbar The Edge dan artikel yang menarik dan tertarik minat saya menceritakan tentang 10 orang terkaya di Malaysia rugi hampir RM20billion (on paper) secara keseluruhan akibat krisis ekonomi sejak beberapa minggu lepas."

Kegawatan seluruh dunia kesan daripada krisis ekonomi yang berlaku menjadikan para peniaga dan bakal usahawan berhadapan dengan kebimbangan. Dalam keadaan genting ini, kita memilih untuk membuka bisnes yang relevan dan bertahan ketika gawat. Peniaga sedia ada mencari-cari strategi bagi memastikan bisnes terus kekal.

Setelah mengenalpasti trend yang berlaku kini, bersedia awal adalah caranya. Tetapi strategi ini harus datang daripada pemikiran orang bisnes yang pernah memulakan bisnesnya pada zaman gawat. Strategi juga keluar daripada pengamal bisnes yang melalui beberapa turun naik dalam bisnes sebbelum dan semasa gawat.

Kedua-dua formula ini saya perolehi daripada dua pemikir bisnes yang relevan dengan keperluan anda. Ia akan membantu anda bertahan dan kekal dalam bisnes meskipun dalam kegawatan.

Klik di sini bagi maklumat lanjut

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates