Rabu, April 09, 2008

Pak Samad lancarkan petisyen tuntut karya-karya daripada DBP

Buku petisyen di gerai buku Wira Bukit
Coretan Pak Samad menuntut hak
Saya menandatangani buku petisyen
Bersama Ted Mahsun, seorang blogger dan penulis.
Cerita Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008 kali ini menarik. Kumpulan Wira Bukit, syarikat penerbitan yang menerbitkan buku-buku Sasterawan Negara, A Samad Said telah melancarkan petisyen bagi menuntut Dewan Bahasa dan Pustaka memulangkan hakcipta karya Salina dan buku-buku lain di bawah penerbitan itu kembali kepada penulis asalnya. Petisyen ditandatangani oleh para pengunjung di pesta buku ini melibatkan penulis-penulis tempatan, pembaca karya dan mereka yang terlibat secara langsung dalam industri ini.

Ditulis pada buku petisyen itu oleh Pak Samad sendiri,

"Saya, A Samad Said sedang menuntut hakcipta buku-buku saya daripada DBP. Jika ingin menyokong, turunkan nama dan tandatangan."

Bagi mereka yang menyayangi karya-karya Pak Samad dan mahukan ia terus berada dalam masyarakat iaitu terus diterbitkan, datanglah ke gerai buku Wira Bukit yang terletak di seberang sungai, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bermula pada hari ini sehinggalah akhir pesta buku nanti.

Petisyen ini dilancarkan pada hari ini 9 April 2008. Dijangka petisyen secara online akan dilancarkan dalam sedikit masa lagi. Petisyen ini dilancarkan sempena hari jadi Pak Samad.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates