Selasa, April 29, 2008

Ciplak lagi dan kali ini Mstar Online membuat pendedahan



Sekali lagi, isu penciplakan timbul. Penulis selalu menjadi mangsa pada akhir tahun lalu dan pada tahun ini. Keterbukaan Mstar Online mendedahkan sebuah e-mel yang dikirim oleh seorang penulis blog bernama Dr. Azwan sedikit sebanyak memberi kesan kepada situasi ini.

Tahniah kepada Mstar Online kerana keterbukaan akhbar maya ini meningkatkan lagi kredibiliti dan kepercayaan para penulis blog dan pembaca maya kepada akhbar ini.

Saya petik ruangan Mstar Online

Kredit untuk penulis sebenar 'Hidangan 5 Bintang - Halal Atau Haram'
29-04-2008 12:13:30 PM

UNTUK pengetahuan editor, saya adalah penulis artikel yang sebenar kepada artikel "Hidangan 5 Bintang - Halal Atau Haram". Saya merupakan seorang doktor perubatan yang menulis blog di http://www.drazwan.blogspot.com/

Saya berasa kecewa kerana ada orang lain telah menciplak dan mencedok artiekl saya kesemuanya tanpa ada kredit dan olahannya sendiri dan meletakkannya di atas nama penanya. Sila datang dan cek artikel yang saya tulis di dalam blog saya iaitu www.drazwan.blogspot.com
dan pautan khasnya http://drazwan.blogspot.com/2008/04/restoran-hotel-5-bintang-halal-atau.html

Sila periksa tarikhnya dan ini adalah artikel saya yang original. Saya berharap pihak tuan dapat memberi kredit kepada penulis dan blog di atas artikel yang telah saya tulis atau menarik semula artikel tersebut.

Intergriti matlamat kita.

Wassalam.

Dr Shahrizal Azwan Bin Samsudin
abiteha@yahoo.com


Manakala ini adalah artikel yang diciplak oleh seseorang bernama Nayan Man (beliau bukan kakitangan Mstar Online)

Klik di sini

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates