Isnin, Februari 25, 2008

Ikon streetsmart diperkenalkan pada Pesta Buku kelak

Ikon streetsmart. Harta intelek terbaru.
Editor perolehan, saudara Ikram (kiri)
Grafik PTS, Zaidi (kanan) dan ketua bahagian Komik Malaysia, Wanzu (tengah).

Hari ini sahaja saya mengemaskini blog dengan meletakkan empat buah entri. Berkait rapat dengan program yang saya hadiri bagi tujuan berita, pertemuan bagi memantapkan karya dan perkara-perkara lain.

2008 adalah tahun perubahan total. Saya memperkenalkan ikon terbaru bagi siri Streetsmart. Ini adalah harta intelek saya dalam bentuk kartun yang pertama. Insya Allah akan diperkemaskan lagi oleh grafik dari PTS.

Ini adalah ikon bagi siri buku Streetsmart keluaran PTS Millenia.

Sebenarnya kali terakhir saya melukis kartun ketika berumur 15 tahun bagi akhbar Minda. Akhbar ini adalah sisipan Berita Harian. Kemudian saya cuba-cuba menghantar lagi. Ditolak lagi dan lagi. Majalah sekolah juga menolak hasil karya saya termasuk penulisan.

Saya kira ini adalah comeback ke dunia garisan. Garisan yang menghasilkan rupa.

2 Respons:

Puan Ainon Mohd. berkata...

Wah!

Wajah-wajah orang PTS memang hensem, beraura, dan mencemburukan sesiapa yang belum mak Tim PTS!

Puan Ainon Mohd. berkata...

(pembetulan ejaan)

...belum masuk...

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates