Sabtu, Januari 19, 2008

Menikmati sepinggan mi goreng di tepi kubur




Beberapa tahun lalu saya pernah mencuba masakan di kedai makan ini. Terletak bersebelahan dengan Masjid Tengkera, kedai makan ini terletak betul-betul di tepi beberapa kubur di tepi.

Kedai makan ini menjual mi goreng pedas atau saya panggil mi goreng sambal. Sudah lama saya memerhatikan cara bisnes di luar kotak logik ini sejak zaman sekolah lagi. Kali pertama saya mencuba sepinggan mi goreng sambal di sini adalah hidangan terakhir yang saya makan di sini. Saya tidak boleh makan masakan yang pedas-pedas. Kepedasan di luar kadar biasa dan boleh membuat pelanggan berpeluh. Mungkin itu menjadi resipi yang menarik ramai pelanggan ke sini.

Mahu merasai pengalaman makan di tepi kubur, datanglah ke tempat ini. Ini bukan satu-satunya kedai makan yang terletak bersebelahan kubur. Ada beberapa lagi di Melaka.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates