Ahad, November 18, 2007

Apabila mulut menggantikan tangan bercakap

Saya berkesempatan menghadiri tiga sesi bicara buku oleh tiga penulis PTS. Sesi ceramah saya adalah pada 17 November lalu, pada jam 2.00 petang Tuan Shamsuddin Kadir, pakar kewangan dan hartanah peribadi.
  • "Kaedah paling mudah menyimpan wang ialah dengan sistem sampul. Sediakan sampul berbeza, bergantung kepada jenis bayaran. Apabila dapat gaji, masukkan wang ke dalam sampul bergantung kepada jumlah yang diperlukan. Kemudian saudara akan nampak jumlah wang sebenar," katanya.

Saya yang masih kekenyangan makan nasi kenduri kahwin, saudara Faisal Sharbuddin, yang juga penulis bersama Rahsia Bisnes Mamak. Selepas itu saya meneruskan agenda bicara buku pada petang itu.


Terima Kasih kepada pemberita Utusan Malaysia dan Berita Harian yang datang. Kedua-dua akhbar tempat saya menulis secara bebas. Tidak dilupakan kepada Cik Azharisyam selaku pegawai publisiti PTS yang bekerja keras mempromosikan program ini.

Ceramah buku ini menjadi tempat pertemuan rakan lama.? Dua orang rakan sekolah dari Melaka datang pada hari itu. Lebih menarik, 4 daripada 3 penulis bagi kedua-dua sesi di Wangsa Maju berasal dari negeri yang sama. Melaka Bandaraya Bersejarah. Bezanya cuma saya sahaja yang berada di Kuala Lumpur.

Pada hari kedua, saya diberikan sekeping kad perniagaan, dengan soalan dalam bahasa Inggeris, How do you select a publisher (which one to publish your book. What criterias do you employ?"
Soalan ini datangnya daripada pengurus Grolier, Tuan Mohd Opin. Saya kira saya perlu menulis satu entri sebagai respon. Insya Allah.

ZAMRI MOHAMAD merupakan penulis bebas, blogger, jurulatih penulis bebas. Beliau menghasilkan buku-buku perhubungan, karier dan cinta. Buku-buku beliau kini berada di Malaysia, Singapura, Indonesia dan Brunei. Pembaca blog ini boleh memilikinya pada harga diskaun dan penghantaran ke rumah melalui pembelian online.
Klik dan dapatkan hari ini.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates