Ahad, Julai 29, 2007

Di mana saya perlu mulakan?

Di mana saya perlu mulakan?

Perancangan tiga bulan lalu akhirnya sampai ke peristiwa sebenar pada 26 dan 27 Julai lalu. BMW Shorties Screening akhirnya berjaya dipertontonkan kepada umum buat pertama kalinya di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan di Malaysia.

Ia bermula dengan kisah empat orang lelaki yang masih tidak tidur pada jam 1.30 pagi. Melalui komputer Apple milik Syarafuddin, kami menonton filem-filem pendek yang ditemui secara kebetulan dalam internet. Ketika itu saya, saudara Haeqal dan Nizam menghabiskan pagi itu melayari laman web BMW Shorties.

Tamat cerita, keluar idea. Bagaimana jika kita bawa masuk ke UIAM?

Sejarah membawa masuk sepuluh filem finalis BMW Shorties bermula pada 14 Mei 2007 melalui e-mel. Pada hari yang sama e-mel dibalas.

Hi Zamri,

Left a message on your mobile. I am very interested to talk with you
about screening BMW Shorties.
Please give me a call at ....

BMW Group
Corporate Affairs Manager Vijayaratnam Tharumartnam
MY-K

Selebihnya menjadi sejarah.

Pada malam kedua tayangan, saya berkesempatan menemui Tuan Vijayaratnam selepas program, " You see, because of one e-mail, everything become big."

22.jpg

ZAMRI MOHAMAD adalah penulis bebas di akhbar, majalah, buku dan internet. Beliau juga menggerakkan bengkel penulisan rencana di majalah dan akhbar untuk usahawan SOHO, usahanita dan pelajar. Klik di sini untuk maklumat lanjut.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates