Selasa, Julai 31, 2012

Nilai yang jelas menjadi pilihan pembaca


Mengapa pembaca membaca karya saudara?

Soalan ini dijawab dengan mengenalpasti apakah nilai yang diberikan oleh penulis kepada pembaca.

(1) Karya saudara memudahkan saya.
(2) Karya saudara murah untuk saya miliki
(3) Karya saudara mempunyai pakej yang menarik perhatian saya
(4) Karya saudara membezakan dan mengangkat saya apabila memilikinya
(5) Karya saudara mengurangkan kos yang perlu saya tanggung
(6) Karya saudara mengurangkan risiko yang saya hadapi

Karya kita membawa satu atau lebih sebab mengapa mereka membacanya.

Kita akan perhalusi satu persatu agar kita jelas bagaimana karya kita dibangunkan secara keseluruhan.

Dari segi penulis, memilih nilai yang jelas untuk pembaca membantu kita menulis dalam keadaan lebih terarah dan menepati subjek.

Pembaca dapat mengenalpasti dengan jelas nilai karya kita berbanding karya lain.

Nota: Kami mengolah semula dan mengadaptasi elemen di dalam Model You Business. Maka kami akan mengubah berdasarkan kesesuaian.

Bagaimana meminimakan risiko penolakan karya.? Klik di sini  

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates