Mengapa Baca@LRT begitu teruja mengajak dan mempelawa menyertai sesi bicara buku ini?
Ia berkaitan dengan nilai tambah.
Jawatankuasa kerja sukarela yang menggerakkan Baca@LRT percaya kepada nilai tambah dalam apa yang kita usahakan. Agar ia dapat dibawa pulang dan dikongsi kepada semua.
Saya berkesempatan mencatat beberapa isi daripada bicara buku Fredrik Härén di Kinokuniya, KLCC.
Fredrik Härén memperkenalkan bukunya the Idea Book. Sebuah buku berkulit keras berwarna hitam. Tanpa nama di kulit buku ia menjadi buku kreativiti pengurusan bisnes terlaris antarabangsa.
Fredrick mengajukan tiga soalan penting kepada hadirin.
Pertama, adakah kreativiti penting dalam kerjaya?
Kedua, adakah anda individu kreatif?
Ketiga, adakah organisasi anda sudah cukup memberi ruang kreativiti?
Dalam tiga persoalan itu, Fredrick memaparkan peratusan jawapan yang diberikan oleh hadirin sepanjang seribu kali pembentangan awam yang dikendalikan.
98 peratus berkata ya kreativiti penting dalam kerjaya
45 peratus berkata ya mereka kreatif. Di Singapura respons sekitar 20 sehingga 30 peratus.
2 peratus berkata organisasi mereka memberi ruang kreativiti.
Ia berkaitan dengan nilai tambah.
Jawatankuasa kerja sukarela yang menggerakkan Baca@LRT percaya kepada nilai tambah dalam apa yang kita usahakan. Agar ia dapat dibawa pulang dan dikongsi kepada semua.
Saya berkesempatan mencatat beberapa isi daripada bicara buku Fredrik Härén di Kinokuniya, KLCC.
Fredrik Härén memperkenalkan bukunya the Idea Book. Sebuah buku berkulit keras berwarna hitam. Tanpa nama di kulit buku ia menjadi buku kreativiti pengurusan bisnes terlaris antarabangsa.
Fredrick mengajukan tiga soalan penting kepada hadirin.
Pertama, adakah kreativiti penting dalam kerjaya?
Kedua, adakah anda individu kreatif?
Ketiga, adakah organisasi anda sudah cukup memberi ruang kreativiti?
Dalam tiga persoalan itu, Fredrick memaparkan peratusan jawapan yang diberikan oleh hadirin sepanjang seribu kali pembentangan awam yang dikendalikan.
98 peratus berkata ya kreativiti penting dalam kerjaya
45 peratus berkata ya mereka kreatif. Di Singapura respons sekitar 20 sehingga 30 peratus.
2 peratus berkata organisasi mereka memberi ruang kreativiti.
----
Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?
Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.
Ulasan