Ahad, Mei 23, 2010

Idea ; Bajet alat tulis menjadi bajet membeli buku

"Buku saya berjudul the Idea Book adalah gabungan dua benda. Pertama buku dan kedua, buku nota yang dijadikan kertas catatan kita," Kata Fredrick menyambung bicara di Kinokuniya, KLCC.

Katanya, "Saya berfikir bagaimana mahu menjual sebuah buku yang juga dikategorikan sebagai buku pengurusan ini sebelah-menyebelah dengan 11,000 buah judul dalam kategori yang sama. Oleh demikian saya mengubah konsep buku itu sendiri."

Fredrick mengubah konsep buku yang selama ini difahami sebagai catatan demi catatan dalam setiap helai dari awal sehingga akhir. Beliau mengenalpasti di organisasi-organisasi, mereka mempunyai dua jenis bajet.

Pertama, bajet pembelian buku dan kedua, bajet pembelian alatan pejabat seperti kertas, fail, pen dan seumpamanya. Bajet ini jauh lebih tinggi berbanding bajet pembelian buku.

"Saya mendapat idea. Buku saya dapat dimasukkan dalam bajet pembelian buku. Tetapi jumlahnya kecil dan bersaing dengan judul lain. Kemudian mereka membeli buku saya dengan bajet alatan pejabat kerana nilai buku nota yang kosong itu di dalam buku saya. Maka saya mendapat kedua-duanya!"



----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates