Ahad, April 04, 2010

Jam tiga pagi tiba bagi memandaikan bangsa melalui penulisan



Buku tulisan Zamri Mohamad diterbitkan di bawah anak syarikat PTS iaitu PTS Millenia,PTS Professional, PTS One. Antara anak syarikat lain di bawah PTS ialah PTS Islamika,PTS Fortuna dan PTS Litera Turut boleh didapati di rangkaian kedai buku MPH, MPH Online, Popular Bookstores,Bookcafe dan E-kedai.net

Teruskan membaca entri di bawah

-------



Semalam saya baru sahaja selesai mengendalikan bengkel penulisan rencana akhbar dan majalah untuk lima orang peserta yang mendaftar di kursuspenulisan.com. Saya mengagumi mereka. Melihat mereka sebagai barisan nama penting yang akan muncul dalam akhbar dan majalah di Malaysia.

Saya mengagumi usaha sebahagian peserta yang datang jauh dari Pulau Pinang. Tiba jam tiga pagi, melelapkan mata seketika dan kemudian berkampung di Learning Station di Kuala Lumpur sehingga petang bagi mengikuti bengkel ini.

Sebagaimana peserta semalam dan para peserta terdahulu. Semuanya mempunyai semangat dan kegilaan.

Semangat ini adalah semangat yang tidak akan bertolenrasi terhadap perkataan tidak dan penolakan. Semangat mereka ini akan menjadi penyebab kuat agar mereka akan terus berjuang melalui karya mereka baik berbentuk surat pembaca, pendapat dan rencana.

Semangat ini menjadikan mereka berbeza daripada orang lain.

Mengapa semangat ini timbul?



Saya hanya ada satu jawapan. Mereka mahukan pengalaman dan pengetahuan mereka dicurahkan dalam bentuk penulisan sebagai usaha memandaikan bangsa.

Mereka adalah kumpulan penting yang akan berkongsi kepada khayalak sesuatu yang akan meningkatkan kualiti hidup orang lain. Setiap rencana yang dihantar membawa kesan kepada para pembaca lain. Mereka adalah penting kepada semua. Kerana mereka mengubah melalui idea yang jelas sampai ke dalam pemikiran pembaca yang mencari penyelesaian.

Hasil penulisan mereka akan diingati dan disebut ramai.


Saya menutup mata, membayangkan nama Tuan dan Puan akan muncul dalam akhbar dan majalah, tempatan mahu pun antarabangsa membawa idea serta harapan yang hanya akan bersuara melalui hasil penulisan para alumni kursuspenulisan.com

Mudah-mudahan Allah membuka jalan yang luas, mengurniakan ilham serta mencurahkan idea serta membuka hati editor mendengar suara hati mereka.

Sesungguhnya saya meyakini, Tuan dan Puan sedang menulis sesuatu sebagai usaha mengubah diari hidup pada tahun ini, baik untuk keperluan peribadi, bisnes mahupun menjadikan hasil tulisan yang tersiar itu sebagai kenangan buat keluarga, semua itu akhirnya menjadi pelaburan yang akan memandaikan bangsa kembali.

Kepada Tuhan saya bermohon agar nama Tuan dan Puan akan kerap muncul dalam media tempatan.


Jika Tuan dan Puan masih berkarya, ketahuilah saya sentiasa berlari bersama mencapai impian mulia itu. Semangat Tuan dan Puan adalah roh saya berkarya dalam apa jua keadaan kerana kita sama-sama dalam usaha memandaikan bangsa ini.

Selagi terdaya, sentiasa bersedia membantu para alumni kursuspenulisan.com



-------

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates