Rabu, April 29, 2009

Magnet Cinta datang dari jauh

Nota: Terima kasih kepada Tuan dan Puan yang meluangkan masa ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2009. Insya Allah, Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2010, penulis akan terus berkarya, menghasilkan lebih banyak buku yang bermutu sebagai mendukung usaha menambahkan lebih banyak judul dalam bahasa ibunda. Mohon doa para pembaca, tuan dan puan agar saya diberi kesihatan, kelapangan dan kekuatan dalam berkarya.


Teruskan membaca entri di bawah

----------
Ikuti catatan di bawah.


"Hanya ada satu sahaja?" tanya pelanggan yang singgah ke gerai buku PTS

"Tinggal satu sahaja," jawab petugas.

Mukanya hampa, sedikit kecewa. Hanya satu dapat dibeli, sedangkan dia mahu membeli dua naskhah buku berjudul Magnet Cinta.

Satu naskhah tetap diambil, tetapi wajahnya masih wajah hampa.

Saya hanya tahu pada petang itu, ketika ketiadaan saya di gerai jualan. Saya sendiri tidak sangka beberapa naskhah buku berjudul Magnet Cinta akan habis di situ. Esoknya, beberapa naskhah dibawa dan dipamerkan semula sehingga akhir waktu pameran.

Sayang sekali, kerana kata pelanggan ini dia datang dari jauh.

Jauh pada perkiraan saya negeri pantai timur atau utara.

Kerana wajah Magnet Cinta yang berjiwa muda, ia disentuh oleh pelajar-pelajar sekolah lengkap beruniform. Mereka membelek-belek di hadapan saya buat seketika kemudian baru sedar buku itu untuk siapa.

Sedangkan ia buku untuk bakal isteri dan baru berumah tangga.



Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates