Selasa, Disember 23, 2008

Kajian Kes Seminar Pemasaran Perniagaan | Buku Buat Duit Dengan Ikan Keli

Puan Ainon ada menyentuh serba sedikit berkenaan pemasaran internet yang saya lakukan apabila mempromosi buku top-seller Rahsia Bisnes Mamak melalui internet. Hari ini saya ingin menambah sebagai lanjutan daripada entri tersebut. Ia berkaitan satu produk yang saya jual secara online iaitu buku Buat Duit Dengan Ikan Keli.

Buku ini membuat saya terdiam sebentar. Melihat kepada pesanan harian buku ini membuat saya terbayang betapa besarnya potensi dan minat orang ramai terhadap penternakan ikan keli.

Sejak laman web mini Buat Duit Dengan Ikan Keli dilancarkan pertengahan November, hampir setiap hari saya menerima pra pesanan buku ini. Saya masih terfikir betapa besarnya potensi industri ternakan ikan keli di Malaysia. Berikut adalah paparan imej e-mel pesanan buku ini yang saya terima sehingga ke hari ini. Sebagai catatan, buku ini sudah ketiadaan stok di MPH Wangsa Maju.

Klik imej untuk paparan lebih jelas. Lihat pada tarikhnya.

Ini adalah salah satu laman web mini yang saya hasilkan bagi menjual produk yang saya suka dan saya tahu, iaitu buku.


Insya Allah, teknik membina laman web mini bagi mereka yang zero internet akan didedahkan bukan seorang, tetapi lima penceramah dalam pelbagai subjek. Klik di sini bagi mengetahui kaedah membina laman web mini bagi menjual produk.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates