Jumaat, Februari 18, 2011

Gigi yang patah satu, tetapi....

Entri ini ditulis dan disiarkan di blog, Facebook dan dikirim kepada setiap emel yang pernah berurusan dengan saya. Kerana setiap seorang yang emelnya di inbox saya adalah saudara saya.

Nota: Jika kita percaya entri ini dapat mengubah hidup orang lain, klik butang share atau forwardkan kepada rakan yang kita rasakan dapat memanfaatkan.

------


Dr Ameenah Bilal Philips berkata, "Kita mesti menjadi umat yang bersanad. Agar maklumat ibadah kita jelas dan kecintaan yang dibuktikan itu jelas. Sebatang gigi yang patah milik Rasulullah yang dipamerkan di beberapa muzium. Hanya satu sahaja yang patah ketika perang Uhud. Jika sampai lima tempat mengakuinya. Ini isu apa? Isu sanad yang tidak jelas."


Jam 12.45 malam tadi pulang dan melihat bulan penuh. Selepas mengikuti ceramah Dr Abu Ameenah Bilal Philips. Saya mengambil gambar bulan. Kemudian midtone diturunkan, dibiarkan tinggal imej bulan dan kawasan sekitar langit yang disinari bulan. Baru perasan simbol hati pada limpahan cahaya bulan. Oh, topik yang saya ikuti dalam ceramah itu ialah Lets Talk About Love: Are you Good With Allah? Album di sini 





-----



Zamri Mohamad merupakan penulis yang sedang mencapai penerbitan 21 buah buku pada tahun 2011. Dengan sasaran mengubah masyarakat secara total secara mesra syariah. 

Beliau melatih para penulis di bawah label beliau. Selain itu menggerakkan penghasilan peniaga tradisional yang berniaga di blog melalui formula Mulakan dengan Apa di Tangan. Juga membantu dalam aspek penulisan iklan jualan.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates