Jumaat, Ogos 06, 2010

Pahat memori di Batu Pahat (1)

D'Impian adalah tempat yang disediakan oleh UTHM. Bersebelahan adalah perpustakaan UTHM. Sebahagian lot kedai dijadikan kampus bagi tiga buah fakulti.

Jika bapak menteri membaca, ingin saya katakan konsep pusat pendidikan di kawasan bangunan kedai membantu perniagaan setempat, membuka banyak peluang pekerjaan sambilan dan menghidupkan kawasan sekitar. Di Melaka ada satu kes yang berjaya apabila Politeknik dibuka di kawasan perniagaan.

ertemu Dr Sazali Khalid. Katanya, "Saya di Sepanyol minggu lalu membentangkan kertas kerja. Sewa bilik semalam RM400. Tanpa air panas, tanpa apa-apa pun melainkan bilik semata-mata." Dr Khalid adalah peserta bengkel anjuran Akademi Penulis. Sudah 80% menyiapkan manuskrip beliau mengenai algebra dalam bahasa yang mudah dan santai untuk orang awam. Akan diterbitkan oleh UTHM.

Menjawab emel di atas lebuhraya. Sabtu dan Ahad ini ada bengkel penulisan perlu dikendalikan.

Kerepek pelbagai bentuk dan rasa

Berapa harga kuih ini? Dijawab dengan ayat, "Ini adalah hadih untuk sultan Johor."


----

Siapakah manusia bernama Zamri Mohamad ini?

Zamri Mohamad adalah penulis 15 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

0 Respons:

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates