Rabu, November 18, 2009

Guru pemasaran internet saya menggalakkan saya gagal

Emel daripada guru pemasaran internet yang banyak mendorong saya iaitu tuan Adly Mukhtar dan tuan Ahmad Zafran. Kami pernah bekerjasama di seminar pemasaran internet anjuran Kursusperniagaan.com

----

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hai Zamri mohamad, apa khabar dan bagaimana cuaca di sana? Semoga anda berada dalam keadaan yang sihat dan ketika kami menulis email ini, cuaca di sini hujan lebat.

Kami ingin beritahu anda bahawa kami pernah gagal. Bukan sekali tetapi banyak kali!

Mungkin kami sentiasa berhadapan dengan kegagalan kerana kami sentiasa bertindak untuk mencapai kejayaan. Kami rasa kegagalan yang kami hadapi juga lebih banyak dari anda!

Zamri mohamad, kegagalan adalah sebahagian daripada perniagaan walaupun perniagaan yang kita semua jalankan adalah perniagaan Internet dan itulah yang kami sering hadapi ketika mula menjalankan perniagaan Internet sejak 2006.

Ada kegagalan yang kecil dan ada kegagalan yang besar.

Percayakah anda bahawa kami pernah kehabisan wang dan terpaksa makan nasi berlaukan ikan sardin sahaja akibat satu projek yang tergendala?

Perkara ini sering berlaku di dalam perniagaan di mana tidak semua projek yang kita rancang akan berjaya. Namun setiap kali kami menghadapi kegagalan, kami akan lebih kuat, semakin positif, semakin berilmu, semakin berpengalaman dan banyak lagi benda yang positif.

Akhirnya, semua ini akan memberikan kami keuntungan jangka masa panjang.

Kami tidak pernah menganggap kegagalan adalah noktah akhir di dalam perniagaan kerana kami percaya bahawa kegagalan adalah satu peluang untuk bermula semula dengan lebih bijak.

Kalau tak, kami tidak mampu untuk menyiapkan NiagaKit v2 kerana kami sering dikritik dan ditekan oleh pelanggan lama.

Pernah anda dengar kisah Thomas Edison mencipta mentol lampu?

Berapa kalikah dia gagal di dalam percubaanya sebelum berjaya?

Adakah 10 kali? Atau 50 kali? Oh, mungkin 200 kali?

Tidak. Beliau gagal lebih 1000 kali sebelum berjaya! Beliau tidak pernah berputus asa dengan kegagalan yang dihadapi.

Zamri mohamad, kegagalan akan membawa kita kepada kejayaan.

Kami percaya anda pernah merasai pahit dalam mencuba buat duit di Internet dan berhasrat untuk berhenti daripada menjalankan perniagaan Internet.

Mungkin anda pernah belanjakan ratusan ringgit untuk membeli ebook tetapi tidak member kesan. Mungkin anda pernah belanjakan ribuan ringgit untuk menghadiri seminar tetapi tiada apa perubahan.

Namun semua itu bukanlah satu kegagalan mutlak kerana dari sudut lain anda belajar sesuatu. Daripada pahit yang anda rasai itulah anda akan lebih bijak pada masa akan datang.

Konklusinya, anda janganlah takut dengan kegagalan. Tolonglah gagal kemudian perbaiki kenapa anda gagal akhirnya anda akan berjaya!

Berfikirlah secara positif!

------

Buku cadangan pemula
  1. Internet Marketing untuk Bisnes Kecil. Buku ini dilancarkan ketika seminar di PWTC.
  2. Buat Duit dengan YouTube Buku ini mendapat ulasan akhbar nasional dan top 20 di MPH Alamanda.
------

Zamri Mohamad adalah penulis 10 buah buku, jurulatih penulis bebas, perunding di Akademi Penulis dan jurulatih pemasaran perniagaan kecil di internet di kursusperniagaan.com dalam bidang penulisan iklan di internet. Sertai seminar, miliki buku dan ketahui lebih lanjut penulis buku di Malaysia di laman web rasmi.

1 Respons:

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles berkata...

Saya suka entri ini!

 

Catatan Trainer Kursus Penulisan Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates